Groen: Paaie vir kragopwekking?

Deel op

Kan teerpaaie – en in die geval van Suid-Afrika teerpaaie vol slaggate – dalk binnekort iets van die verlede wees en vervang wees deur supersterk sonkragpanele?

Beslis, as Solar Roadways in die VSA sy sin kan kry. In Februarie vanjaar is ‘n prototipe van so ‘n pad gebou, na die maatskappy ‘n skenking van $100 000 van die Amerikaanse departement van Vervoer gekry het.

Nie alleen gaan die spasie wat paaie opneem in reuse-sonkragsentrales omskep word nie, maar dit kan soos ‘n digitale skerm gebruik word. Word die pad deur ‘n motorongeluk versper, kan ‘n waarskuwingsboodskap op die pad self geflits word om aankomende verkeer lank voor aankoms op die toneel te waarsku. Die pad kan ook aankomende verkeer oor wild en voetgangers op die pad waarsku, en met passe wat toesneeu, is daar ook goeie nuus. Die paaie kan effens verhit word, en die sneeu smelt.

Baie padverf kan ook gespaar word deur die lyne elektronies te “verf” en wat veral in die nag helder sigbaar sal wees.

Die gedagte is dat die paaie van supersterk materiaal gemaak word, wat deur die kragopwekkingsvermoë uiteindelik sy eie koste betaal. Die moontlikhede raak dan eindeloos, soos om ook huise se inrypaaie hiervan te maak, asook parkeerterreine en dorpsparke se loopoppervlaktes.

Die sonkragpad bestaan uit drie lae, naamlik die padoppervlaklaag. Terwyl dit die swaarste en rofste verkeer denkbaar kan hanteer, laat dit tog die sonlig deur na die sonkragselle. Volgens die ontwikkelaar kan die pad reeds vrag van 40 ton dra wat teen meer as 130 kilometer per uur reis.

Die tweede laag is die elektroniese laag wat ook deur ‘n mikroprosseseerder ondersteun word, en ‘n basislaag waarin die krag ook versprei word.

‘n Groot del van die argument is dat dit nie net die aanvraag na ru-olie en steenkool as kragbronne verminder nie, maar ook aan boumateriaal. So ‘n bedryf sal ook baie werksgeleenthede skep.

Skeptici is daar ook. Van die besware wat geopper word is dat die maatskappy wat dit ontwikkel klein is, en in Idaho gesetel is. In korporatiewe Amerika is dit eintlik ondenkbaar dat so iets erkenning kan kry deur so groot te dink. Die koste om die VSA met dié paaie uit te rus word op $35 Amerikaanse triljoen geskat. ‘n Paneel van ongeveer 3 en half meter by 3 en ‘n half meter (12 voet X 12 voet) kos sowat $7 000. Net om dit te vervaardig gaan 2,5 miljoen werksgeleenthede in die VSA skep, wat dit die grootste werkverskaffer in Amerika sal maak.

Die kritici meen dit sal veel meer sin maak om die panele op huise se dakke en ander onbenutte plekke te plaas waar daar nié voertuie ry wat dit gedaan kan ry nie, en dan is daar boonop kragnetwerke aanwesig waarby dit aangehaak kan word. Maar selfs die grootste kritici meen dit is die moeite werd om die webtuiste te gaan besoek. (‘n Vergrootglas om die skakels na subbladsye te kan lees sal dalk handig wees).

set jewelleryтопкарго

Neem deel aan die gesprek en lewer gerus hier onder kommentaar!

L.W. U gebruik die Disqus-kommentaarafdeling op eie risiko en PRAAG, die redaksie of enige verwante persone of entiteite aanvaar geen verantwoordelikheid vir u kommentaar en watter gevolge ook al daaruit mag voortspruit nie. Terselfdertyd vereis ons dat u ter wille van beskaafdheid, redelikheid en die gerief van ander gebruikers, u sal weerhou van kwetsende taalgebruik, vloekwoorde, persoonlike aanvalle op medegebruikers, twissoekery en algemene "trol"-gedrag. Enigeen wat só 'n laspos word, sal summier verbied word en sy IP-adres sal insgelyks versper word. Ons sal ook nie huiwer om, waar nodig, kriminele klagte aanhangig te maak teen individue wat hulle aan dreigemente, teistering of intimidasie skuldig maak nie.