Kleurlingmans skuldig aan moord op skryfster Winnie Rust

Nigel (links) en Johannes Plaatjies in die hof

Nigel en Johannes Plaatjies, die beskuldigdes in die moord op die Afrikaanse skryfster Winnie Rust, is vandag in die Wes-Kaapse Hooggeregshof deur regter Elize Steyn skuldig bevind. Benewens die moord op Winnie Rust, het die twee ook gepoog om die Rust-woonhuis aan die brand te steek om die spore van hul daad uit te wis.

Winnie Rust. Foto: Wikipedia.

Winnie Rust, wat haar oor ‘n tydperk van jare oor Nigel Plaatjies ontferm het en as sy weldoener opgetree het, is deur hom en sy oom vasgebind en verwurg. Hierna het hulle ‘n gasstoof oopgedraai en ‘n brandende kers daarvoor gelos in ‘n poging om die hele huis te laat afbrand.

Nigel en Johannes Plaatjies het twee goue ringe en skootrekenaars uit die woning weggedra. Hulle het ook die vermoorde mev. Rust se bankkaart geneem en R5000 uit haar rekening onttrek. Die juweliersware is aan ‘n pandjieswinkel vir R1200 verkoop.

Terwyl Nigel skuld beken het op die aanklag van diefstal wat verband hou met die onttrekking van R5000, het Johannes Plaatjies skuld op dié klag ontken. Daarom het die regter slegs vir Nigel aan die diefstal van die R5000 skuldig bevind.

Maar albei die Plaatjies-familielede is, benewens die moord, aan ander klagte van diefstal en bedrog skuldig bevind aangesien hulle gepoog het om kruideniersware en ‘n selfoon met Winnie Rust se bankkaart te koop.

Regter Steyn het in haar uitspraak gesê dat albei “kop in een mus” was sover dit die roof en diefstal betref en “beplan het om voordeel uit Rust se dood te trek… Die enigste afleiding wat gemaak kan word, is dat hulle dit saam beplan en betrokke was.”

Hoewel sy albei aan moord op Winnie Rust skuldig bevind het, het sy gemeen hulle is onskuldig aan die klag van poging tot moord op Rust se eggenoot.

Vonnis sal op 5 Februarie 2018 opgelê word.

Neem deel aan die gesprek en lewer gerus hier onder kommentaar!

L.W. U gebruik die Disqus-kommentaarafdeling op eie risiko en PRAAG, die redaksie of enige verwante persone of entiteite aanvaar geen verantwoordelikheid vir u kommentaar en watter gevolge ook al daaruit mag voortspruit nie. Terselfdertyd vereis ons dat u ter wille van beskaafdheid, redelikheid en die gerief van ander gebruikers, u sal weerhou van kwetsende taalgebruik, vloekwoorde, persoonlike aanvalle op medegebruikers, twissoekery en algemene "trol"-gedrag. Enigeen wat só 'n laspos word, sal summier verbied word en sy IP-adres sal insgelyks versper word. Ons sal ook nie huiwer om, waar nodig, kriminele klagte aanhangig te maak teen individue wat hulle aan dreigemente, teistering of intimidasie skuldig maak nie.
  • Mr Domestos

    Dit is verblydend om te verneem dat die twee, anders as in die meeste gevalle, vasgetrek is. Maar ons leer ook nie – waarom nog vir Vusi en Precious in jou erf, huis en lewe inlaat? Natuurlik is dit soms onvermydelik in sekere besighede agv wetgewing ens, maar ons almal weet mos dit baat jou niks om jou te ontferm oor hulle nie. Gee eerder die krismisboks vir die blankes wat werklik sukkel.

    • Die tendens om weldoeners te beroof of te vermoor kom ook binne eie geledere voor. Daar is meer as een landbouboer en blanke Afrikaner weldoener of weldoener se familie wie ongelukkig kan getuig dat “blanke arbeid” of verblyf aan verarmde blankes (tensy goed gereguleerd soos in Orania of Kleinfontein) hulle lewe of besittings gekos het. Ek woon naby ‘n gesin wie verwoes is omrede jong blanke mans op soek na kontant vir verdowingsmiddels ‘n blanke, welsyns-hulpvaardige mediese dokter in sy plaaslike spreekkamer oor die kop geslaan het vir kontant. Die dokter is nou ‘n invaliede in ‘n versorgingsinstansie, en sy gesin het totaal verbrokkel. Ek self het lank met ‘n blanke Afrikaner landbouboer en entrepreneur gekommunikeer oor die kommunale “kibbutz” konsep vir veramde en verarmende blanke Afrikaners. Hy is toe deur twee blanke behoeftiges op sy plaas vermoor. Betreffende uitreik na ander kulture, was my beskeie beginsel nog atyd om te bemoedig in liefde en goeie werke tot self-onderhoud, en nie om aan te dra of in te stop nie.

      • sussie se vissie

        ‘Uitreik na ander kulture’ – soos om te verstaan sekeres; –

        Vreet gebakte pandoerkop,
        Handel in muti proviand,
        Slaap met hul kooi op bakstene,
        Gooi dollos met Cokedoppies,
        Disseksie van voorvelle met be-smette/stomp skaapskêre,
        Seks met n maagd bring VIGS heling,
        Blits-sterftes dui op heksery.
        Wat my noop te vra: Waarom sou jy dit wou doen?

        • Vissie, toe ek let dat die Volkshart klipgrond is het ek gedag ander sal wil hoor … Maar jy is reg, daar is oral toorkuns.

      • sussie se vissie

        Praag het berig hieroor.
        Betrokke boer was die wederhelf van die welbeminde sopraan Bets Botha.
        No?

      • Mr Domestos

        Ongelukkig is jy heeltemal reg Johnny. Maar, indien jy/ek in ‘n oomblik van swakheid naasteliefde wil betoon, gee veel eerder vir ‘n instansie wat die infrastruktuur het om kos, klere ensomeer aan die behoeftiges uit te deel. Daar is geen rede hoekom mens jou eie gesin in gevaar moet stel deur enigeen in jou erf of huis toe te laat nie. Ek is bevrees my naasteliefde sluit nie meer ander kulture in nie. Ons eie bejaardes en kinderhuise is na my mening meer verdienstelik en het werklik hulp nodig – ek laai veel eerder ‘n paar krismisboksies daar af.

        • Heil Mr Domestos! Geldige opmerking, meen ek, dankie. Dit verwoord die “Volkssentiment”, veral in kritieke sosio-ekonomiese omstandighede danksy swak Afrikaner leierskap in die algemeen en op alle terreine of vlakke. Oor die algmeen is Volk en Kerk egter baie selektief “gehoorsaam”. Die Skrifbeginsel van naasteliefde is eers “in Jerusalem” (jou eie, die groter prioritiet), dan Judea (die bure/ buurt/ dorp/ streek langsaan), dan Samaria (“kruis-kultureel”) en dan die uiterstes van die aarde (met selfs “krummeltjies vir die hondjies”). Proporsioneel maar GELYKTYDIG! Ja, eers die “verlore skape van Israel” en dan die ander. Maar, dit gebeur nie so nie, – dus pluk ons die verotte vrugte van stagnasie, versuim, halwe werk, halfgebakde sosiale planne en inplof gemeenskappe, meen ek.

  • Johann Schutte

    Good riddance to bad rubbish.

  • John

    Winnie se droom het waar geword, die verryking van kultuur, waaroor sy teem in haar boek ‘The black countes..’ het ook heelaas by haar aangeklop.

    Die asemrowende skoonheid van Afrika, met die besondere uniekheid van die kleurling gemeenskap van Wellington se moorddadige kultuur dien as backdrop vir die laaste werk van die ontslape kunstenaar.

  • Ou Transvaal

    Dink net hoe groot was Winnie se teleurstelling dat haar ontferming slegs ten doel gehad het om haarself te vernietig en dat sy dit moes besef terwyl sy stadig verwurg is …..sy moet haar lewenskeuses in daardie moment bevraagteken het .

  • Willem

    Ek het ‘n teorie oor hierdie algemene verskynsel van moord op die weldoener.
    As jy as ‘n weldoener optree, stel jy jouself in posisie van ‘n vader/moederfiguur, want jy sien nou om na Sipho sonder dat hy iets in ruil doen vir als wat jy vir hom gee.
    Maar Sipho kom uit ‘n agtergrond van verwaarlosing, so in sy onderbewussein is daar hope opgekropte frustrasie teenoor ouerfigure.
    So die oomblik as die nuwe weldoener nie aan sy nuutgevonde verwagtinge voldoen nie, kom al hierdie opgekropte frustrasie weer na vore..
    Maar nou is hy negentien jaar oud, en nie meer drie nie, en hier kan hy nou uiteindelik sy onderdrukte frustrasie uitleef..

    • Johann Schutte

      Daar `n veel eenvoudiger verklaring wat psigososiale omstandighede buite rekening laat. Laat waai met Occam se lem, en kyk self.

    • sussie se vissie

      Eintlik is die teorie meer eenvoudig;
      Werp jou pêrels nie voor die swyne nie.
      In sodoende verseker jy jou losie in die begraafplaas.
      En dit baat jou wat?

      • Karel Combrinck

        In Winnie Rust se geval is denkbeeldige pêrels voor werklike swyne gewerp.

    • Karel Combrinck

      Stem met alles saam, behalwe net, dit was nie Sipho nie, dit was Gatiep. Daar is darem ‘n soort verskil.

  • Antonie Geyser

    Suid Afrika word maar net n meer gevaarlike plek vir ons almal. Ons situasie word vererger omdat ons almal geforseer word om met alle ander mense en groepe saam te leef

    • Karel Combrinck

      Was Winnie Rust geforseer?

  • leonlemmer

    Dit is Winnie Rust se dogter wat Nigel in haar ma se lewe gebring het. “Alles van die bruin kultuur was vir my aantreklik” – my Praag-rubriek, 3 September.

  • Jared van Niekerk

    Hierdie tipe ontferming oor ander groepe, is ‘n kwaal bykans uniek aan die blanke liberalis.

    https://uploads.disquscdn.com/images/9800d5d85ba03234117a55ff66b1f3ad9f5f6e10892d8a1fd0ff4d5d83bc52cb.jpg

  • sussie se vissie

    Ofskoon ek my verlustig in die wete hierdie jong geelbek vanaand uitdraf vir die 1ste span se wyfies…is die nuus dat Naspers se aandeelprys met 4% gedaal het – absoluut verblydend.
    Die Gupta/SABC/ANN7 a$$o$ia$ie van Naspers direkteure het nou glo selfs die FBI se neus laat jik.
    Nou’s die tyd om n hond te skop wat lê.
    KANSELLEER JUL DStv’s !!!!

    • Rooikop

      Wat is DSTV? 😉

  • Owen in Durban

    Another white liberal done & dusted for all to see.

  • Nog ‘n voorbeeld van die haas oonoorbrugbare kloof tussen ras en kultuur. Die welaf suksesvolle skryfster met die skuldgevoelkompleks vanwee haar kulturele voorreg en lewe van luuksheid teenoor diegene wat glo dat alles wat die rykes besit eerder vir hulle toekom. Die gelykenis van die barmhartige Samaritaan eindig in vandag se samelewing meestal met tragiese gevolge vir die weldoener.

  • Anton Schutte

    “ma djou onner, ek kannie dit help nie… sien, as ek staan, steel ek, as ek le, teel ek, dis my culcha”