Wie bevorder haat en rassisme werklik?

Max du Preez vra in sy nuuste tirade of rasse mekaar deesdae meer haat as destyds.

Voordat ek hierdie aspek in diepte gaan bespreek, weet ek dat bykans alle lesers se antwoord op hierdie vraag ‘n volmondige “Ja” gaan wees.

Hoe weet ons so iets? Want mense wat albei stelsels meegemaak het, kan dit beaam. Die skole, hospitale en tuislande van Verwoerd is geen rede hoekom die Universiteit van Johannesburg se ouditorium afgelope Maandagoggend in puin gelê is nie.

Max, soos baie linkses, maak asof hulle etniese verskille getransendeer het. Hulle kan met ander woorde daar bo-uit styg en beskou dit as agterlik en kleinlik dat mense nog steeds kritiek lewer op ander volkere. Die voorbeeld wat hy noem, wat hom kennelik diep verontwaardig het, is verlede week se regter Mabel Jansen se uitlatings oor die hoë verkragringsyfer van swart mans.

Ten spyte van die feit dat die regter twee swart kinders aangeneem het en ‘n bekende voorvegter teen apartheid was, is die brandstapel van populisme haar voorland. Dit is nou demokrasie – demos (mense) en kratos (mag) – in volle werking.

Weet iemand of Max dalk enige swart kinders aangeneem het?

Max gaan verder en meen: “22 jaar nadat politieke apartheid beëindig is, ken wit en swart mekaar sekerlik ‘n bietjie beter; het ons meer gewoond geraak aan mekaar”.

Wat hy hiermee probeer sê is ‘n teruggryp na die kontakhipotese soos geformuleer was deur die navorsingsielkundige Gordon Allport. Hierdie hipotese meen dat sodra vreemde mense of groepe mekaar se gewoontes en opvattings leer ken sal die vooroordele jeens hulle afneem.

Daar is egter al genoeg navorsing sedertdien gedoen wat bewys dat dit nie altyd so werk nie. In die blad Suid-Afrikaanse Sielkundige uit 1976 (vol.6; 1-14) skryf JM Niewoudt dat die kontakhipotese in die konteks van Suid-Afrika juis gehelp het om vooroordele te bevestig eerder as om dit af te breek.

Hoe sê die Franse nou weer? Plus ḉa change…

Dit geld egter nie net vir Suid-Afrika nie. In Australië en Engeland het navorsers dieselfde ontdek.

Om die waarheid te sê, is hierdie onderwerpe in die vroeë sewentiger jare al grondig ondersoek.

Tesame met Allport se kontakhipotese, het Theodor Adorno se beroemde akademiese bedrog The Authoritarian Personality (1950) die blaam vir Fascisme probeer lê by die deur van die wit patriargie. Ondanks die feit dat hierdie werk nie deur ‘n akademiese uitgewer uitgegee is nie, en dat Adorno self toegegee het dat hy sommige gegewens wat met sy hipotese bots weggelaat het, is dit nog steeds ‘n wafferse Bybel vir feministe, maatskaplike geregtigheidstryders en ander randfigure van ‘n ekstreemlinkse oortuiging.

Die feit dat hulle nog steeds sulke opvattings aanhang, selfs al is daar geen empiriese bewyse om dit te rugsteun nie, impliseer dat hulle nie in belang van die samelewing as sulks funksioneer nie, en dat moderne geesteswetenskapfakulteite aan universiteite kennelik nie genoeg doen om mense werklik op te lei om die samelewing te verbeter nie.

Interessant genoeg is die Amerikaanse okkulte-kenner Jordan Maxwell van mening dat universiteite per definisie Marxistiese instellings is, juis omdat hulle van hul spirituele oorsprong gespeen is. Op ‘n wrang manier maak hierdie verklaring nogal sin.

Vervolgens gaan Max en kie hulle oor na die volgende strategie, naamlik om die indruk te wek dat mense wat nie hulle wêreldvreemde opvattings wil deel nie op een of ander manier gemarginaliseer is. Hy meen: “Gefrustreerde mense wat gemarginaliseer voel, soek iemand om vir die huidige gemors te blameer en kies dan kortpad ras toe.

John Ray, ‘n navorser in sielkunde en etnisiteit skryf: “If psychological abnormality underlies racial prejudice, it must be abnormality sufficiently paradoxical for it to be shared by most of the population. Recent American work has also not been kind to the Adorno thesis. Their identification of the political Right as the prime source of maladjustment and racism has been called into question by findings such as those by Elms who shows that Right-wing extremists are not in general mentally disturbed. Daniels & Kitano also stress that attitudes of racial superiority are held by many “`normal’ decent and honourable men” (p.7). They quote a study by Kitano to show that normal persons may in fact discriminate more than marginal persons.

Interessant genoeg word in dieselfde bogenoemde artikel ook gewys dat hoë werkloosheid geen rede is vir rassespanning nie. Sodra die werkloosheid dermate hoog is dat niemand besonder voordeel kan trek nie, nóg wittes nóg swartes, is dit geen aanleiding vir spanninge nie. Kontak met ander etniese groepe is wél rede tot spanninge.

Max se mening dat ons nie kan ontken dat die mislukking van die afgelope twee dekades om ons (wie bedoel hy met “ons”, wonder ek) gemeenskap minder ongelyk te maak en armoede en werkloosheid te beveg,  verstaanbare redes is dat jong swart mense militanter begin word, is met ander woorde ‘n totale versinsel.

As ons in oënskou neem dat uit ‘n bevolking van 3 miljoen Afrikaners dat bykans vier honderd duisend in plakkerskampe hul heenkome moet vind, kan ons in elk geval losweg tot die konklusie kom dat daar nou meer gelykheid is tussen wit en swart, maar hiermee gepaardgaande laai die etniese spanninge net meer op.

Dat gelykheid sal sorg om spanninge te laat afneem is ‘n gedagtegang wat baie linkses graag aanhang, maar in die praktyk is daar geen bewys daarvoor nie. Kyk maar hoe model linkse lande soos Swede, wat geld leen by buitelandse banke om ekonomiese vlugtelinge te verwelkom, sy reputasie as ‘n utopie van gelykheid verloor het en dat derdewêreldse radikales aldaar openlik pleit vir die ondergang van die mense wat hulle gevoed en gehuisves het.

Om dit eenvoudig te stel is swart Suid-Afrikaners meer gewelddadig omdat radikale bewegings soos die EFF hulle aanhits tot geweld. Jong swart siele word geïndoktrineer met die opvatting dat mag en vernielsug reg is en dat hulle heil in die ondergang van die wittes lê.

Uiteindelik is Max en ander linkses se pogings om wittes die skuld te gee vir alles, ‘n aanwysing dat hulle nie hul etniese agtergrond getransendeer het nie. Om voortdurend jou hele volk deur die slyk te haal sal nie die babaverkragtings laat afneem nie. ‘n Beter strategie sou wees om die towerdokters en ander swart leiers te oortuig dat sulke sieklike optredes meer skade as goed doen.

Nog ‘n beter strategie sou wees dat die wittes hulself moet afsonder en ontwikkel soos hulle gewoond is om te doen sonder invloede van buite wat postkoloniale Afrika in ‘n nagmerrie omskep het.

Om weer John Ray aan te haal: “People with Rightist attitudes are not especially sick psychologically or oppressive behaviourally. Anti-Apartheid protestors resemble in their own behaviour the very people they condemnAvowedly tolerant attitudes combined with intolerant behaviour seem characteristic of much of the modern Left and pose an in principle greater danger to our society than does overt Fascism.

Let wel Max, hierdie artikel het al in 1971 verskyn!

Neem deel aan die gesprek en lewer gerus hier onder kommentaar!

L.W. U gebruik die Disqus-kommentaarafdeling op eie risiko en PRAAG, die redaksie of enige verwante persone of entiteite aanvaar geen verantwoordelikheid vir u kommentaar en watter gevolge ook al daaruit mag voortspruit nie. Terselfdertyd vereis ons dat u ter wille van beskaafdheid, redelikheid en die gerief van ander gebruikers, u sal weerhou van kwetsende taalgebruik, vloekwoorde, persoonlike aanvalle op medegebruikers, twissoekery en algemene "trol"-gedrag. Enigeen wat só 'n laspos word, sal summier verbied word en sy IP-adres sal insgelyks versper word. Ons sal ook nie huiwer om, waar nodig, kriminele klagte aanhangig te maak teen individue wat hulle aan dreigemente, teistering of intimidasie skuldig maak nie.
  • Götterdammerung

    Ek is besig om Vox Day se “SJW’s Always Lie” te lees. Daarin beskryf Day die tipe van gedrag van Marxisme du Preez, Gillian Schutte et al 100% korrek en koppel hul gedrag aan die nood om belangrik geag te word en as moreel verhewe voor te kom en dat die “feite” van ‘n gegewe situasie hulle nooit kniehalter in hul strewe vir die bogenoemde nie.

    • leonlemmer

      Ek het oor Vox Day se boek geskryf: Praag 1.11.2015.

  • Inconvenient Truth
    • Riempies

      Nou vra ek met trane in my oë – hoelank gaan dit die klomp
      hier by ons neem te besef dat hulle sal moet leer as hulle hulleself wil
      verbeter – ophou bakhand staan en werk vir wat hulle moet/wil hê – ophou afbreek
      en afbrand en moor en verniel en in beginsel hulle barbaarse gedrag afsweer? En
      daarmee saam het ons n hopelose regering teenoor die Amerikaners wat darrem n
      ordentlike effektiewe regering gehad het.

      • Ou Transvaal

        Vraag is het hulle die vermoee om hulself te verbeter ? Afrika se voorbeeld se nee…

  • jan

    Joseph ons wonder dikwels wat in ander se koppe aangaan om met ‘n skok te ontdek dat daar NIKS aangaan nie. -‘n vakuum soos Nietzche beskryf as ;” The terrible void” Verskriklike leegheid van Godverlatenheid
    .
    “The strength and weakness of a society depends more on the level of its spiritual life than on its level of industrialization. Neither a market economy nor even general abundance constitutes the crowning achievement of human life. If a nation’s spiritual energies have been exhausted, it will not be saved from collapse by the most perfect government structure or by any industrial development. A tree with a rotten core cannot stand.” (Allexander Solzhenitsyn).
    “ Slegte mense kan onmoontlik nie goeie burgers wees nie. ‘n Volk van sedeloses en afgodedienaars kan onmoontlik nie ‘n vrye volk wees nie. Wanneer mense hul God vergeet word die kettings van tirannie gesmee. Immoraliteit en ‘n korrupte publieke gewete is onverenigbaar met vryheid.”
    ( Patric Henry, 1775 )

    • Ray

      Ek is minder bekommerd oor die waarin daar niks in hulle koppe aangaan nie as diegene wie se koppe duidelik raas!

      Wat presies kwalifiseer ‘n man wat onder kommunisme grootgeword het om uitsprake te maak oor die vrye mark stelsel en die oorvloed wat dit meebring. ‘n Man wat slegs die stelsel bevraagteken het toe hy die stewel op sy eie nek gevoel het. Waarom moet ons luister na ‘n politikus wat soos ‘n verkleurmannetjie eers teen federalisme en daarna vir federalisme was. Wat presies kan ons leer oor moraliteit en vryheid by ‘n man wat 70 slawe aangehou het en sy invloed gebruik het om sy grondbesit te vermeerder?

      • jan

        Ray ons wil sien wat in JOU kop aangaan – jy worstel met die regte vrae maar gee geen antwoorde nie…. Ook maar so bietjie Nietzche ?

  • Max se mening dat ons nie kan ontken dat die mislukking van die afgelope twee dekades om ons (wie bedoel hy met “ons”, wonder ek) gemeenskap minder ongelyk te maak en armoede en werkloosheid te beveg, verstaanbare redes is dat jong swart mense militanter begin word, is met ander woorde ‘n totale versinsel.

    Daar die “Ons” is Max en sy linkse klomp K…Boeties hule wat so graag Swart wil wees. Max is nie ‘n Blanke Afrikaner nie hy is ‘n “Hans K…tjie”, duidelik is die Afrikaners wattrots is op hule Taal en Kultuur gemarganaliseer maar dit is nie oor hule uitkyk op die lewe nie maar deur die blatante haat wat daar teenoor hule geopenbaar word. Die Blanke Afrikaner is mos net goed as hy kan gee, maar as hy sy hand toemaakk dan is hy mos K.k Bok se Full
    Wat hy nie verstaan nie is dat Buskruit gemaak word van “Houtskool” Swart “Salpeter” Wit “Swawel” Geel, basies die opmaak van ons land se mense. Op hule eie is dit heel veilig maar saam is dit iets heel anders, net so het die Apartheids vaders ook daai ding geweet, maar Max weet mos beter.

    Jy is reg as jy se dat ons op ons eie eenkant moet gaan bly en daar ons self ontwikel en ons kultuur uitleef, ek poog van my kant af om dit tog ‘n werklikheid te maak maar kry baie teenstand van ons eie mense. So ver ek gaan en met almal waar mee ek politiek gesels praat ek die ding dat ons wat nog iets het moet saam maak en die armes van ons volk uit hule elende uit haal en op ‘n plek hervestig waar hule vir hule self en familie kan sorg.

  • Jared van Niekerk

    Die kontakhipotese is oortuigend verkeerd bewys. Hoe meer blankes met swartes te make kry en meng, en andersom, hoe meer neem haat toe. Plaasmoorde was haas onbekend in die verlede.

    Segregasie is inderdaad liefde. Met 100% segregasie sou Penny Sparrow nooit haar inskrywing op Facebook gemaak het nie, omdat sy nooit met swart massas op die strande te make sou kry nie. So ook sou geen lid van die swart massa aanstoot geneem het nie, omdat Sparrow geen invloed op sy lewe sou kon uitoefen nie.

  • Elephant in the room

    Kan ons beter statistieke kry oor die hoeveelheid Afrikaners in plakkerskampe , want ek het probeer om “armblankes ” in diens te neem SONDER sukses ( kon hulle nie kry nie ) Sover ek weet was die GROOTSTE wit plakkerskamp in Krugersdorp wat nou gesluit / geskuif het en het maar 400 ! inwoners gehad het .

  • Rooikop

    Hoe meer kontak hoe meer wantroue – jy leer hulle behoorlik ken. Jy kom agter hoe diep die verskille werklik is. Dis die een rede hoekom libs so lib is – hulle het nog nie met die harde feite tedoene gekry oor hoe die spul werk nie.

    • jan

      Ja verseker so in my beste ingels: ” Familiarity breeds contempt”
      Soos Gammat tipes gespog het oor hoe gasvry mense kan wees: ” Sommer al die 3 dag poep ek al kliphard aan tafel.”

  • leonlemmer

    Ek het groeiende bewondering vir die gesaghebbendheid en deurdagtheid van Joseph Secreve se bydraes. ‘n Mens sal ver moet soek om bydraes van dieselfde gehalte op ander webwerwe te vind. Al beswaar wat ek kan opper, is dat Sevreve Max du Preez oorskat. Du Preez wors elke week talle “bydraes” uit om inkomste te genereer. Daar is geen tyd om behoorlike navorsing te doen of deeglik te besin nie. Dit is om hierdie rede dat Du Preez sy bevooroordeelde dogmas gebruik om iedere teks uit sy pen mee in te klee.

  • Ray

    Almal wat mag begeer bevorder haat. Ek hoef my nie te bekommer oor ‘n ander man se malligheid/waardes/selfsug as hy nie mag oor my het nie. Die storie wat ons vertel word is dat ons, ‘n “bietjie” vryheid moet prysgee vir ‘n leier sodat ons, onsself kan beskerm teen die vreemdeling se poging om ons te oorheers. Probleem is al verslaan ons die vreemdeling skep ons heersers altyd weer ‘n nuwe vyand (die wat anders glo, anders praat, meer verdien) ens. ad infinitum.

    • jan

      Koos Dup het hieroor ‘n kosbare lied geskryf ….”: En skielik is ons vry…”

      Ray het twee goeie gedagtes oor maghebbers wat ek mee saam stem.
      Vraag[ Ray wat gaan JY daaromtrent doen? Gaan jy dieselfde houvas terreur oor jou naastes en verstes be-oefen.? Hulle terroriseer terwille van jou eie voordeel? Wat doen Ray en ek en almal ter wille van ANDER se vryheid ? Is ons vry om ander se heiligdomme af te breek soos die Vrydenkers en OGOTTERS.

      Ek het reeds Jakes se kosbare / konsep opstel geplass:’Let It Go’

      En ek self kry swaar omdat ek glo in vryheid van keuse en liefde, Ek glo om iemand sy / haar vryheid te gee want as hulle na my toe terugkom dan is hulle MYNE Maar is hulle nie na my toe terugkom nie WAS hulle nooit en sal hulle nooit my eiendom wees nie.
      As iemand nie lief is vir my nie moet hy / sy maar eerder vêr weg gaan en weg bly. 1 Kor 13 Romeiune 13 Ook die metafoior van die Verlore Seun gelykenis is die kern van die lewe.

  • Ou Transvaal

    ‘n Goed deurdagte stuk wat wyd versprei moet word, voorgeskrewe leesstof vir die Volk !!

  • Thys Du Plessis

    Vir so lank as die volk die omstandighede menslikerwys gaan probeer verstaan so lank gaan hulle in die war bly. Lukas 10: 21 is so waar.
    Hierdie artikel wys nou maar net weer die dwaasheid van iemand wat sonder die Woord as grondslag ons toestand wil verstaan.
    Die volgende stelling is so vals as wat dit kan kom:
    “Om dit eenvoudig te stel is swart Suid-Afrikaners meer gewelddadig omdat radikale bewegings soos die EFF hulle aanhits tot geweld. Jong swart siele word geïndoktrineer met die opvatting dat mag en vernielsug reg is en dat hulle heil in die ondergang van die wittes lê.”

    Dit is omdat mense nie weet wat die swart volke is nie en ook nie weet wie hulle self is nie dat hulle sulke stelling maak. So gaan hulle voort om die volk te mislei en hoop hulle vir hulle oordeel op.

  • Albert Brenner

    Uitsteekende skrywe, soos altyd.

  • Guest

    Speaking of hate. A portrait of the tolerant gay Jew: https://www.youtube.com/watch?v=yKrXr0v8uBM

    • FR2P

      Another Piet Croucamp?

  • FR2P

    We got the immigration culprits: https://www.youtube.com/watch?v=LKcVUzVs8nI

  • Hans Onrust

    “Max gaan verder en meen: “22 jaar nadat politieke apartheid beëindig is, ken wit en swart mekaar sekerlik ‘n bietjie beter; het ons meer gewoond geraak aan mekaar”.

    En diegene die op reden gegronde vrees hadden voor wat na 1994 zou gebeuren in bv. Plaasmoord werden weg geschreeuwd als racisten en mensen met ‘vooroordelen’ ?

    Was ook zo vanaf de jaren ’60 in elk W.E. land met de komst van ‘gastarbeiders, migranten, asielzoekers, vluchtelingen’.
    De onvoorstelbaar hoge schade wordt gewoon tot aan de dag van vandaag op bolsjewistische wijze verzwegen en verdraaid en het is in deze linkse vrije wereld ‘not done’ dat nauwgezet te willen formuleren en in kaart te brengen.

  • Avner Eliyahu Romm