JH du Toit: Orania en die Soligargie

Ek het hierdie stuk geskryf kort nadat Orania en Solidariteit onlangs vir Steve Hofmeyer en Sunette Bridges as ekstremistiese rassiste gebrandmerk het. Aanvanklik het ek besluit om dit nie te plaas nie omdat ek nie verdere verdeling wou meebring nie. Ná Solidariteit se Sowjetstyl-“beraad” het ek egter besluit om hiermee voort te gaan.

Ek was doodgewoon verbysterd om Jaco Kleynhans van die Orania Beweging se persverklaring oor die Afrikanerprotesbyeenkoms by die Krugerstandbeeld in Pretoria te lees. Hier kan u self die artikel wat in Beeld verskyn het lees:

Orania, Solidariteit nie deel nie

Die Orania Beweging, asook Solidariteit, was nie Woensdag by die “protesaksie” op Kerkplein in Pretoria betrokke nie.

“Die Orania Beweging distansieer hom van enige ekstremistiese en rassistiese reaksie op die huidige vandalisering van Afrikanermonumente,” het Jaco Kleynhans, uitvoerende hoof, Woensdag aan Beeld gesê.

“Ons is geensins daarby betrokke nie en ondersteun dit glad nie. Sou daar ’n T-hemp wees wat ons laat maak het, dan is dit moontlik een wat iemand hier gekoop het, maar dit moet nie beskou word as steun van ons kant af vir wat ons as ’n futiele oefening beskou nie. Ongelukkig het party mense ons slagspreuk, ‘Ek is Jan’, gekaap en misbruik dit,” het hy gesê.

Flip Buys, uitvoerende hoof van Solidariteit, het ook aan Beeld gesê dié vakbond was nie daarby betrokke nie.

“Ek dra nie kennis van presies wat daar gebeur het nie, maar verskillende organisasies het verskillende style en standpunte.”

Hy het gesê hoewel die organisasie sterk standpunte ondersteun, moet daar wedersydse erkenning en respek wees. “In jou optrede moet jy dit weerspieël.”

Volgens Buys het hulle die Federasie van Afrikaanse Kultuurvereniginge (FAK) genader om die moontlikheid van ’n beraad te bespreek. “Daar moet dringend nasionale dialoog oor die saak plaasvind,” het hy gesê.

Daar is niks verkeerd daarmee om ’n ordelike en vreedsame protes te hou nie, maar mens moet só optree dat ’n gees van wedersydse verdraagsaamheid bevorder word, het hy gesê.

By voorbaat beklad Jaco Kleynhans sy mede-Afrikaners wat in hierdie krisisuur hul vir die behoud van ons kosbaarste simbole bewil as “ekstremiste en rassiste”. Hierdie is natuurlike naamskending in die ergste graad vir die organiseerders. Nietemin, kom ons fokus op wat Kleynhans se gewraakte woorde impliseer. Wel, by die eerste lees daarvan is mens sommer gewalg. Gewalg daarin dat iemand dermate sy eie mense wat die eerbare moed het om op te staan, probeer neerslaan grond toe. En as u liewe leser, nie ook gewalg is nie, glo my Kleynhans se perverse stelling sal u absoluut walg as u die res van hierdie rubriek lees.

Uit die Beeldartikel lyk dit asof “Soliforum” en die OB gesamentlik genader is vir ‘n verklaring. Regtig? Hoekom sou Beeld dit doen? Die een is immers in Lyttleton en die ander in die Karoo. Nee, u sien ek glo dat hierdie twee, wat mos deesdae bedmaats is, gesamentlik met aller yl hul na Adderjan Basson se koerant gehaas het om goedkoop politieke punte aan teken. Soliforum, wat sigself nie as ‘n Afrikanerorganisasie sien nie en dus geen langtermyn- strategiese plan vir Afrikaners het nie, floreer op die status quo waaruit dit miljoene, indien nie miljarde nie, maak. Nou kan u begin sien hoekom Orania, wat despreraat is om te groei, deesdee met herdie massale debietordermasjien bevriend is. Hierdie klub sluit ook die FW De Klerk-stigting, die DA, FAK en Gebroeders Mulder (VF Plus) in. Dis ‘n losse “federasie” van beroepspolitici, vakbond-miljardêrs, ‘n oud-volksverraaier (in eie reg ‘n multimiljoenêr), liberale, Karoo-maplotters en ander beginsellose trogvarke.

As iemand wat deurgaans die Oraniaprojek in beginsel ondersteun, is dit vir my werklik ‘n steen des aanstoots dat Kleynhans sulke goedkoop punte by Naspes probeer aanteken het. Ek volg die Noordwes-Kaap-ideaal al sedert die SABRA-dae en was en bly ‘n groot aanhanger van afgestorwe prof. Carel Boshoff. Ek kan in my wildste drome nie dink dat prof Boshoff geneë met Kleynhans se afskuwelike stelling sou wees nie. Hoe op aarde kan hy die inisiatief as ekstremisties en rassisties afmaak nog voor dit gebeur het? O ja, nou onthou ek. Dis mos juis deur “rassis!” te skree dat Soliforum die ondersteuning van die liberale establishment gekry het. En met OB wat klaarblyklik wag dat krummels van die vakbond-oligarge se tafel moet afval, blaf hierdie skoothondjie nou na sy baas se bevele. Kleynhans se persverklaring erodeer die legitieme eis van diegene wat die monumente in ere wil behou, en dit gaan verder. Deur hulle met die “rassisme”-teerkwas by te dam, speel hy nie net in die hande van die Soligargie, DA, en Naspes nie, maar veral in dié van die ANC en die EFF. Uiteindelik is Jaco Kleynhans onbewustelik ‘n pion van die aartsrassis, Julius “Hitler” Malema self. Is u nog nie gewalg nie? Lees verder…

Maar, dis eers wanneer mens Kleynhans se Oraniablog-rubriek lees dat die smerige gulsigheid van hierdie opportunis se onderrok onbeskroomd deur die modder sleep. Janee! Hier kom dit. Kleynhans verkondig met groot tevredenheid dat Orania gereed is om Afrikanermonumente vir bewaring te huisves. As u vertroud is met die sukkelende groei van Orania (oor 21 jaar het die dorp nog net iets oor ‘n duisend inwoners) dan sal u ook verstaan dat hulle alles moontlik nodig het om hul profiel en legitimiteit sodanig te verhoog dat dit kan uitstaan as Afrikanervesting en natuurlik toerismebestemming. Hiermee kan die vermoënde miljarde van die Soligargie en skitterende trots van Afrikanersimbole sommer baie help. Dit maak nie saak of die verwydering ook die aspirantvolksmoordenaar, Julius Malema, se agenda dien nie. Nou ja, ek wil ook hê Orania moet groei, want nog steeds dink ek dat dit ‘n uitstekende poging bly. Nietemin, ek wil nié hê daardie groei moet ten koste van die veiligheid en voorbestaan van my volk in die res van SA gebeur nie. Orania is nié die Afrikanerdom nie, dis slegs ‘n dorpie van 1000 mense, al is dit ‘n bewonderenswaardige poging. Kleynhans se taai vingers is een te veel vir my!

Laat ek verder verduidelik. Ons móét nóú die streep voor Oom Paul se beeld in Kerkplein trek. As ons ‘n “laat dit maar na Orania verhuis word”-houding inneem, dan is dit nog ‘n wins in die swart rassiste se sak, en sal nog meer momentum gevoeg word by hul uiteindelike doel teen ons. Nadat al die monumente verwyder is wat dan? Nadat die volkseiendom uitgewis is, wat is dan hul volgende teiken? Ek kan u waarborg dit gaan op die minste u persoonlike eiendom wees. Die aanslag gaan kom teen u plaas en u stedelike woonhuis. Kort na die Bolsjewiste Rusland oorgeneem het, het hulle die Russiese middelklas se huise genasionaliseer. Nes in SA was daar in Rusland enorme armoede en ‘n behuisingstekort. Middelklasgesinne mag aangebly het in die huise wat voorheen aan hul behoort het, op voorwaarde dat hulle vir elke vertrek wat daar in die huis is ‘n ekstra gesin moes inneem. Jou huis raak dus ‘n kommune. Hierdie sal nogal ‘n goeie uitkomste wees, want die erger scenario is iets meer soos Rwanda.

Tydens die opkoms van die Nazi’s het baie Jode gelag vir Hitler soos ons lag vir Hanswors Malema se manewales (hoewel ek nou al minder mense sien lag). Toe Hitler aan bewind kom het hulle hom probeer paai. Vir mekaar het hulle gese, “alles sal uitwerk, ons moet die Duitsers net tevrede hou”. Sommmige Jode het die insig gehad om te sien wat kom en het betyds pad gegee na die VSA, SA, ens. Hul familie in Duitsland het aanvanklik vir hulle gesê dat hulle oorreageer en selfs vir hulle gelag. ‘n Jaar of wat gelede het dr Gregory Stanton, hoof van International Genocide Watch vir my aanbeveel om my familie uit SA te kry terwyl ek nog kan. Die meeste Afrikaners wat nog in SA is, is daar vasgevang. Dis nie nou tyd om swak te wees en die strydperk nader na u voorhuis te bring nie. Hou dit ver weg, daar by Oom Paul. As die ZAR-staatshoof uit konteks van Kerkplein na ‘n Karookoppie geskuif word, raak dit bloot ‘n misplaaste kunswerk.

As Kleynhans dink hy kan hierdie krisis misbruik om Orania in ‘n “Temapark van Afrikanersimbole” te verander dan sê ek vir hom: “Wees versigtig, meneer. As ons nie nou vasstaan nie, sal die aanslag wel nog soos ‘n warrelwind oor die Karoo Orania van die kaart afvee. Dan is u Temapark bloot ‘n begraafplaas van beelde en meer… Maak oop u oë! As u dink dat hierdie dapper volkslede wat ‘n optog na Kerkplein onderneem het ekstremistiese rassiste is, verduidelik dan vir my hoe die afsondering van uself in ‘n gehuggie in die middel van die woestyn, in ‘n poging om van swartmense te ontsnap, nie ekstreem rassisties is nie? Mense wat in glashuise woon…

Voordat Kleynhans al my kommentaar op die OB-blog verwyder het, het hy aan my beweer dat dierdie aanslag op ons simbole niks nuuts is nie aangesien dit ook voorheen in die onlangse verlede gebeur het. Hier lees hy die situasie geheel en al verkeerd. In die onlangse verlede het ANC-beheerde stadsrade wel ontslae geraak van standbeelde van apartheidsleiers, maar hierdie is iets geheel anders. Wat ons nou sien, is woedende populistiese en gewelddadige vandalisme van simbole van alle wittes, ongeag die era. Hierdie is die koorsige simptoom van ‘n nasionale raserny wat aan die oplaai is. Ek kan die OB waarborg dat hierdie vandalisme bittermin met die beelde as simbole van apartheid of kolonialisme te make het, maar wel alles met swart-op-wit haat. Die beelde is maar net ‘n voorspel vir groter dinge wat kom en daarom moet ons alles in ons vermoë doen om dit hier te stuit en nie een duim toegee nie. Ek sal eerder sien dat ons die geveg om die simbole voer al verloor ons dit. Ja, selfs al kap hulle dit stukkend en smelt vir Oom Paul af tot kombuiskrane, dan sal ek liewer dat hý in die spervuur van die frontlinie is as Afrikanerlewens. Dan het ons ten minste tyd gekoop, ons die vyand se spoed gebreek, en meer belangrik, ons eie mense weer geïnspireer om ruggraat styf te maak. Laat hierdie drama eerder op Kerkplein en in die howe afspeel, as wat dit straat af na na wit woonbuurte toe kom.

Tans is die rassesituasie in SA so erg gepolariseer dat die middelgrond wat voorheen deur liberale sentriste gevul is vinnig aan die verdwyn is. Orania probeer saam met die Soligarge en kie. nou ook hierdie middelgrond beklee. Die probleem vir hulle is dat hulle ideologiese kontinent soos die mitiese Atlantis aan die wegsink is. Sonder hierdie middelgrond sal Orania nooit d.m.v. enige vorm van onderhandeling ooit onafhanklikheid ontvang nie. Die venster vir daardie geleentheid het ná die Volkstaatsraad reeds grotendeels toegemaak, maar ek beweer dat dit nou heeltemal toe is. Dis sleg vir alle Afrikaners. Ons beweeg nou ‘n volgende fase in waar selfbeskikking nie meer die doelwit is nie, maar wel oorlewing. Dit sal die moeite werd wees vir almal om spoedig hiermee verlief te neem. Die tyd vir saamstaan is nou hier. Die fokus moet nou wees om enige verdere aanslag op ons leefruimte te beveg, wat ons simbole insluit.

Terug by Solidariteit: Dis juis die wegkalwe van die middelgrond en die eksponensiële opkoms van Steve Hofmeyer se gewildheid wat die vakbond-oligargie angstig maak. Daar is ‘n nuwe gety onder Afrikaners en die Soligargie skip het gesink. Ten minste het hulle nog die debietorders…

Neem deel aan die gesprek en lewer gerus hier onder kommentaar!

L.W. U gebruik die Disqus-kommentaarafdeling op eie risiko en PRAAG, die redaksie of enige verwante persone of entiteite aanvaar geen verantwoordelikheid vir u kommentaar en watter gevolge ook al daaruit mag voortspruit nie. Terselfdertyd vereis ons dat u ter wille van beskaafdheid, redelikheid en die gerief van ander gebruikers, u sal weerhou van kwetsende taalgebruik, vloekwoorde, persoonlike aanvalle op medegebruikers, twissoekery en algemene "trol"-gedrag. Enigeen wat só 'n laspos word, sal summier verbied word en sy IP-adres sal insgelyks versper word. Ons sal ook nie huiwer om, waar nodig, kriminele klagte aanhangig te maak teen individue wat hulle aan dreigemente, teistering of intimidasie skuldig maak nie.
  • Rutger

    Dankie JH du Toit vir ‘n baie helder ontleding! Uitstekend vasgevat.

    • jan

      Wat nou en wat daarvan ? Wat is julle beplanning?

      • G

        Sodat die klomp moegoes daar dit weer kan neutraliseer?

        • Arnieann

          Ek het gehoor dat daar van die Oraniers is wat ook met Jaco se uitlatings ontevrede is.

          • G

            Ek het niks teen Orania se mense nie. Maar hulle is heeltemal oorgeneem deur Sollie-Afroforum, net soos Radio Pretoria.

          • Arnieann

            INDERDAAD

      • Arnieann

        @ jan;
        Jy het seker nie mooi verstaan wat JH du Toit geskryf het nie.
        En jy vra nou “Wat daarvan” ?
        Afrikaners wat Steve en Sunette steun is nou verlore vir julle. Ek sal graag wil weet hoeveel lede julle verloor het agv sy ondeurdagte uitlatings. En die feit dat Jaco al die kommentare wat hom aanvat, verwyder het, nog meer skade gedoen het.
        En moet tog nou nou weer Jaco se leuens herhaal nie asseblief.

  • Piet

    Wat my pla is dat hierdie Kleynhans so ‘n ruim platform in die Afrikaanse Protestantse Kerk (APK) se lyfblad, Die Boodskapper, kry om sy en Solidariteit se skewe politiek te bevorder.
    Wat die Orania-kwessie betref, en ongelukkig moet ek (al weer!) ‘n voorbeeld uit oud-Israel en daardie heilgeskiedenis haal: Moses was aanvanklik baie ontsteld toe van die stamme vir hul grondgebied oos van die Jordaan (volgens my ‘n soort Orania-opsie), wou afpen. Moses se probleem? Hulle sou die res van die Israel-stamme wat oorkant die Jordaan nog moes gaan veg en stry vir hul grondgebied, in die steek laat. Moses het eers berus ná ‘n onderneming deur die stamme hulle bly deel van die stryd totdat die ideaal in sy geheel verwesenlik is.
    Wat in hierdie Kleynhans- en Soligarge-episode gebeur het, moet in alle billikheid nie as teen die oorhoofse Orania-plan aangeteken word nie, maar die vertroebeling wat Kleynhans en die Soligarge telkens bring in die Afrikaner se stryd in groter Blank Suid-Afrika, moet dan ook uit die weg geruim word, hierdie taak dan dié van Orania. Maw, die feit en die goeie wil agter die Orania-plan mag maar nooit beteken dat die res van die Blankes en Afrikaners voel dat daar vir hulle gesê word nou moet julle res maar opsnork en kom klaar nie.

    • Witbeer

      More Piet
      Ek stem saam met baie van jou skrywe, die Moses en Orania…hier kan ek nie die kloutjie by die oor kry nie. Ek wil nie hier bly en “veg” nie, is dit dan verkeerd om uit die gemors te ontrek? Orania is besig met n reuse sonpaneel sisteem (onder andere) wat krag in die sisteem gaan terug druk sodat hulle mense wat dalk in Sandton sit ook daarme kan help…….. wat solidariteit en die klomp linkse kommuniste, waaronder Kleynhans en sy gatgabbas tel, betref. Hulle is Judas en sy maters, Afrikaners stroom om geld in hulle koffers in te druk want hulle gaan baklei teen naams-verandering O! ons is tog so dankbaar vir die klomp sotte wat vir “ons” saak baklei. SNERT!!! Skrik wakker.

      • Piet

        “O! ons is tog so dankbaar vir die klomp sotte wat vir ‘ons’ saak baklei. SNERT!!! Skrik wakker.”

        Hoop ek is nou/steeds wakker! Jy laat my nogal dink aan my troepsersant in my opleidingstyd, vandag weet ek hy het dit goed met die troep as geheel bedoel.
        Dankie vir jou goeie bedoelings. Is eintlik al soos jy lankal verby gatvol. Ek ken Solidariteit en sy voetsoldate se streke. Wat Orania betref… Ek het nog nooit gedink Boshoff is ‘n onmisbare Afrikaner-politikus nie, al daar van die dae dat hy ‘n rubriek vir Beeld en Naspers geskryf het.
        Maar sou tog wou sien hoe Karel die Vierde, die enigste aanspraakmaker uit Orania op Afrikaner-aristokrasie, hierdie tango waarin Kleynhans saam met Solidariteit betrap is verduidelik.
        Wat die Moses-les betref: Dis die enigste wyse waarop Boshoff die Orania-plan kan verduidelik, verduidelik hy dit anders, dan is Orania niks anders as ‘n toevlugsoord vir vermeende Afrikaner-aristokrate nie.

        • Arnieann

          In die geheel gesien, is Orania ‘n goeie idee. Ongelukkig is daar altyd iemand in die voorgestoeltes wat nie kan dink nie, en groot skade en skandes veroorsaak.
          Steve het, nadat hy Jaco se reaksie gelees het, hom daaroor gekonfronteer. Hoe die gesprek verloop het, sal ek ook graag wil weet.

        • G

          Daai Kleinhans rapporteer aan Flippie Buis, nie aan Karel die hoeveelste nie. Buis is die groeisel aan Efwee se nek.

          • Arnieann

            Lang storie kort;
            Karel X ? en Jaco sit nie graag saam langs die selfde vuur nie.

        • Witbeer

          Dankie Piet, en hier moet ek beslis saam met G stem Buys is die puisie op ef wee se agterstewe.
          Groete

  • Arnieann

    As buitewoner van Orania, het ek min of meer die selfde aan hom gesê. Dit was ook verwyder.
    Toe ek by hom kla dat ek geen reël oortree het nie, het hy die skuld op hulle Elektroniese stelsel gepak. Net eienaardig dat dit verdwyn het nadat dit reeds opgeneem, en vertoon was.
    Ek het gedreig dat ek my lidmaatskap sal kanseleer, ek ook dat baie mense nou ook so gaan maak.
    Sy verweer was dat gedurende Steve en Sunette se protes, het hulle dubbel die gewone ondersteuning gekry.
    Ek weet dat dit ‘n leuen is.
    Baie kommentators is woedend omdat hulle skrywes ook in die snippermantjie beland het.

  • Hannes Botha

    Enige iets wat deur naspers so opgehemel word soos solidariteit se byeenkoms moet al klaar die gevaarligte laat afgaan.Onthou naspers het nie die Afrikaners se belange op die hart nie.

    • Witbeer

      Hannes, Bells vir jou, SPOT ON!!!

  • Johan

    Ja’k net soos jy daar sê, as ons dan nie een tree vorentoe kan nie, laat ons dan minstens nie een tree agteruit gaan nie. As ons vasstaan, het ons minstens die stukrag om vorentoe te beweeg as ons die geleentheid benut om vorentoe te beweeg.

  • Arnieann

    Sunette se “Orania” groei veel vinniger as Jaco Kleinhans s’n.
    Steve het baie meer stemme wat hom steun as wat Orania in twintig jaar kom bymekaar skraap.

    • jan

      Wys ons julle R500 mijoen se ontwikkeling.

      • Piet

        Soos ek Arnie-Ann verstaan is hy deel van die Orania-ontwikkeling, hy het reeeds daar belê, waarom maak jy hom ‘n “julle”?

        • jan

          Wat het jy, Piet, daar belê of verloor?
          Ek dink Beeld het vir die arme Jaco vir ‘n Sucker gevang.
          Dis ‘n Beeld projek soos van ouds psy-ops en julle speel lekker saam soos swape.

          • G

            Jy is jou eie saai ops. Soliforum is ‘n psy-ops.

          • Arnieann

            Die grootste swape is jy en Jaco.
            Waarom het Jaco nie die Beeld Blaps aan ons verduidelik nie???
            Ek het pas weer ‘n kommentaar by Orania verloor.
            Ek het pas besluit om my van julle te distansiër, en gaan ook my en my vrou se bydraës stop.

          • jan

            Suuuustog maar jy is darem belangrik in jou eige oge en jou impi goedkoop arbeid

          • Arnieann

            Net onlangs was ek op Orania.
            Ek het swartes gesien pik en graaf slaan dat die stof trek.
            Is dit julle skelm impi’s????????

          • jan

            Nee dit was jou eie naastes

          • Arnieann

            So ek is en was nog altyd reg gewees.
            Dankie jan, en moet nie daardie skrywe van jou vergeet waar jy “vreemde” arbeid op Orania as ‘n nuwe deurbraak beskryf het nie.
            Ek weet van alles wat op Orania gebeur.

          • Arnieann

            Mandela, Zuma en Malema het by julle koekies en tee gevreet en gesuip. Is hulle nie eerder en veel meer julle naastes nie?
            Ek dink eerder julle het bier en koeksisters met daardie geleenthede voorgesit.

          • Riempies

            Arnie moenie dit stop nie swaai dit net na Praag toe. ;-)))

          • Arnieann

            Sit jou slim Meisiekind.
            Nee !! Ek gee reeds vir Praag. Ek gaan hierrie een aan Sunette oordra.

          • Arnieann

            Sunette gee hulp aan die behoewende Afrikaners.
            Orania jaag hulle weg as hulle nie geld het nie.
            Sunette het probeer om met Orania saam te werk,maar dit was ‘n flop.

          • Riempies

            Self sal ek nie op Orania gaan woon nie – dit is te warm en
            ek is maar baie individualisties – wil nie voorgesê word nie. Maar hulle het
            ook hulle goeie punte. Dit is wat ek erens anders gesê het ons is
            individualisties en eiesinnig met ons eie idees wat ons voorop stel – daarom sê
            dit is goed daar verskillende Afrikaner inisiatiewe is waar die wat dieselfde
            dink aanklank kan vind – almal Afrikaners wat onder die oorkoepelende Selfbeskikking
            hulle eie lewe kan leef as Afrikaners soos hulle dit goeddink vir hulleself.

          • Arnieann

            “Ek dink Beeld het vir die arme Jaco vir ‘n Sucker gevang.”
            En julle wil nou maar nie leer dat Beeld Naspes julle vyand is nie.
            En tog blaker julle al te lekker stories uit vir hulle om te publiseer.
            Foooooitog.

      • Jared van Niekerk

        Wys ons meer as 1000 inwoners….

        • jan

          Arnieann reken hy is ‘n ‘ Buite woner’ met ‘n soort inskrywingsgeld vir hom en sy Beterhelfte – Ek weet ie wat ‘n Buite woner is nie – dis ‘n nuwe soort woner waarvan ek nie weet bestaan nie. –
          Daar is ook seker bywoners en kontrakteurs ooreenstemmend met internasionale staatkunde.

          Maar daar is R500 miljoen se beleggings en groei eksponensiëel. OSK ontwikkelingsbank gee 8% rentes op beleggings. Alles volkome wettig.

          So Jared jou drie is agter jou eie pale Boet. Daai R500 miljoen behoort nie net aan 1000 inwoners nie Boet.

          Maar dis 5000 Uitwoners en 1000 inwoners wat laas gestem het vir die munisipaliteit as ek reg onthou.

          Dan nog al die vriende van Orania.

          Slegs vir die wat belangstel in die Kruger opsie en nie die Silly Cecil Tsafendas opsie of nie BB Pratt opsie nie.

          Ek sien Netwerk24 het ‘n meningsopname vir selfbeskikking op eie grond wat reeds 84% JA stemme gekry het…

          • G

            Kom ek raai: Almal wil Orania toe trek en vir Flippie Buis gaan slote grawe?

          • Arnieann

            Small things amuse small minds. Binne, buite, uit of wat jy dit ookal wil noem.
            Baie eienaardig dat jy my aantygings so lekker systap en die debat in ‘n heel ander koers instuur.
            Moet seker erg wees as ‘n ou se are begin opkalk as jy oor die tagtig is nê.

          • jan

            Arnieann ons het voorheen tiete gevryf oor jou moedswillige verslawing / beheptheid met jou goedkoop swart arbeid.
            Jou betrokkenheid / obsessie en aggressie met Orania gaan slegs oor hierdie saak wat jy nie kan wen nie. En jou betrokkenheid is opvallend net so veel werd vir Orania as ‘n halwe mond vol slegte tande.
            Vertel ons wat jou aandeel in Orania is.?
            Wat is jou betrokkenheid? Het jy Eienaarskap ? Besigheid ? Eiendom? Beleggings? Aandele? Stemreg?

            Lyk of jy te min suurstof gekry het tydens jou narkose.

          • Arnieann

            Jy is permanent onder narkose as mens jou kommentare lees. Wat rook jy. En my betrokkenheid by Orania het niks met jou temake nie.
            Gaan verkoop sommer nog grond en bome aan die VF+ se leier. Lyk my of daar ‘n groep onder julle is wat Orania meer skade berokken as iets anders.
            Vertel ons ook sommer hoeveel Kerke daar op Orania is. Ek weet dat jy, soos ook sommige ander daar op Orania, nie graag sulke vraë beantwoord nie.
            Verder is jy net daartoe instaat om my onder verdenking te plaas, om die aandag van jou te verplaas.
            Fooooitog !!!

      • Riempies

        Issie my ghoen is mooier as joune!

        • Rifrug

          “Issie my ghoen is mooier as joune!”

      • Arnieann

        Lekker lieg storie. Jy beindruk niemand nie.
        Vat jou stokke en gaan vang babers in die rivier.

      • Rifrug

        Hi jan

        Help my bietjie met die wiskunde … R500 mijoen (ek hoop jy bedoel miljoen… want ‘mijoen’ maak nie sin nie!) se ontwikkeling.

        1000 inwoners …

        500 000 000 gedeel deur 1000 … lyk vir my na R500 000 (half miljoen Rand) elk …

        Of spog jy met iemand anders se geld?

        • Riempies

          Rifrug ek dink nie jy verstaan wat Jan gesê het nie – Jan het
          gepraat van Orania ontwikkeling, wat ek verstaan is dat dit grond en
          infrastruktuur ontwikkeling insluit op Orania.en in alle billikheid is daar nie nog n Afrikanerontwikkeling gelyk daaraan in die NSA nie.

    • Riempies

      My ghoen is mooier as joune!

  • Karel Combrinck

    Ek dink die vraag is of Kleynhans hier namens die Oraniabeweging praat en of die Oraniabeweging hom met Kleynhans se sienswyses en stellings vereenselwig naamlik dat die mense wat by Paul Kruger se standbeeld betoog het, “ekstremiste” en “rassiste” is. Miskien moet die Oraniaberweging duidelik uitspel of dit so is of nie sodat ons kan besluit of ons hulle uit ons mond moet spoeg. In elkgeval is hierdie relletjie maar net ‘n voorstsetting van die goeie ou Afrikanertradisie van rugstekery, onderlinge afkrakery en verdagmakery. Hou maar so aan en kyk waar eindig dit.

    • Arnieann

      Ek het daardie vraag aan Jaco gestel. As dit nie verwyder is nie, sal jy dit daar kan opspoor.
      Hy skuld my nog ‘n antwoord.

    • Riempies

      Ja Karel n mens word ongeduldig as daar so onderling rusie
      gemaak word oor sekondere probleme terwyl ons primere doelwit handel oor
      selfbeskikking of dit nou in Pretoria is of in Jannie-Sonder-Water is of
      Mosselbaai is of Orania is – wat maak dit saak? Ons Afrikaners wil oor onsself
      regeer en onder die dwinlandy van die ANC uitkom. AsAfrikaner-mense eers hierdie feit
      besef en aanvaar dat Afrikaners individualiste is en elkeen sy eie idee het wat
      wedersyds gerespekteer moet word – dan sal ons weer werklik vorentoe beweeg.
      Die enigste gemeenskalike doelwit by alle Afrikaners is – Selfbeskikking –
      selfs die oorhoekse meelopers as hulle eerlik is.

      • jacqueshdt

        Hallo Riempies,
        Ek stem saam met jou oor rusie. Die probleem is egter dat Kleynhans die rusie begin het deur leiers wat baie groter steun as sy beweging het as ekstremiste en rasisiste te brandmerk. Ons moet hom verantwoordelik hou hiervoor, want daarmee het hy punte aangeteken vir Naspes se veldtog teen die Afrikaner.
        Die OB moet besluit of hulle deel van die linkse dampkring of deel van die Volk is. Op die oomblik lyk dit vir my asof hulle soos Solidariteit altwee perde wil ry. Wil ons dit onaangespreek laat verby gaan?
        Ek vermoed ook dat Afrikanereenheid aan die ontwikkel is met die opkoms van Hofmeyer. Sy nuwe beweging het binne een maand van 10 000 to 200 000 gegroei. Waarskynlik groter as Solidariteit – dis verbysterend!
        Ek dink dat Hofmyer besig is om te slsag waar al hierdie Afrikanerbewegings wat mekaar gedurig aanval nie kon slag nie. Geen een van hulle kon in beduidende getalle die Afrikaner se verbeelding aangryp nie.
        Weens sy geweldige bekendheid as kunstenaar is Steve se profiel so hoog dat selfs Naspes hom nie kan kelder nie. Afrikaners vertrou hom en soek klaarblyklik eerder na ‘n leier as ‘n party.
        Hierdie verwikkingling maak die Soliforum dampkring benoud want hulle probeer Afrikanernasionalisme in die doofpot druk, maar nou laat Steve dit gedy en met suskes. Die kan e.g se einde beteken.
        Gelukkig is PRAAG deel van die Steve dampkring.
        Groete,
        JH du Toit

        • Riempies

          Ons is baie gelukkig om dr, Dan Roodt en sy Praag koerant te
          hê wat nie vir die duiwel stuit om die waarheid bloot te lê nie – ek stem saam
          met jou dat daar beslis n Afrikaner ontwaking besig is om te ontwikkel – danksy
          Praag en Praag rubrieke en nuus en hulle kommentators. Ons Afrikanervolk was
          nog nooit in die geskiedenis so ingelig en toegelig as tans nie. Wat Solidariteit
          betref kom hulle ook nou voor n radikale besluit te staan wat hulle toekoms
          betref – dit is baie duidelik dat hulle affiliasie en konnotasie met FW de
          Klerk, sy de Klerk-stigting en kader hulle beeld oneindig skade gedoen het. Ek
          glo dat die verraaiersbende van die NP dit te wagte was dat ons gaan opstaan –
          daarom sekere grondwetlike aspekte ingesluit het in die grondwet om ons te
          kelder – nogtans is ons besig om te ontwaak en op te staan. Voorheen was ons nie nie gekeer nie – wie gaan ons nou keer? Groot tye lê vir ons voor – negatief en positief. Tans veg ons ondermekaar – (soort van n oefenlopie) dit gaan verander wanneer ons nodig het om saam te staan.

          NS: Ek is baie trots op Dr.Dan-Steve-Sunette-Jaap Kelder-Johan Venter en vele ander wat tans besig is om onbevreesd standpunt in te neem en daadwerklik iets te doen. Ek wil nie nalaat om Orania en Kleinfontein ook te noem nie.

          • jacqueshdt

            Ek stem saam.

            Groete,

            J

    • jacqueshdt

      Hallo Karel,
      Jaco Kleynhans is Uitvoerende Hoof van die OB. Hy het sy uitspraak wel namens die OB gemaak, en sy argumente verder gestand gedoen op die Orania Blog. Sy optrede is dus via amptelike strukture van Orania. Die beweging het dit self tot datum nog nie van sy sienings gedistansieer nie.
      Groete,
      JH du Toit

  • Edkrause

    Die ding bly…..na al die raas en baklei het die Oraniers ten minste ‘n strategie terwyl die ander en hier sluit ek JH du Toit in, slegs kritiseer. Dis soos om skaak te speel sonder om te weet waarheen. JH du Toit, wat is jou positiewe bydrae??

    • G

      Om mense soos ek moed te gee dat daardie dom woestynplan nie al een is nie. Afrikaners het ‘n voordeel om ekonomies ingeskakel te wees by die res van Afrika wat hulle sal moet opgee om daardie spul se slawe te gaan wees. Met tegnologiese vooruitgang is dit nie nodig nie. Die regte plan is die belastingplan wat julle aanhou afskiet want die swartes moet ingestop word anders is julle kollegas desmoers. Jy moet ‘n groot moegoe wees om iets anders te koop. Hoera vir JH!

      • Edkrause

        “.. dat daardie dom woestynplan nie al een is nie..” G, ek het nou lekker gelag, maar dis nie wat ek bedoel nie. Om belasting terug te hou is mos nou nie ‘n langtermyn oplossing nie. As daar ooit ‘n Rwanda sou gebeur (hopelik nooit), waar is jy dan? Ons voorvaders het in sulke situasies laer getrek. Ek dink nie daar is ‘n langtermyn oplossing sonder om laer te trek. Waar is jou laer?

        • Jared van Niekerk

          In Rwanda het hulle 4 miljoen binne ‘n paar maande doodgemaak. Orania se 1000 inwoners sal nie ‘n dag hou nie.

          • Arnieann

            Een van daardie Orania manne het byna ‘n koronêr ontplof toe ek presies dit ook so aan hom gestel het.

          • Jared van Niekerk

            Selfs nie eens Pretoria, wat seker maar die meeste Afrikaners het, sal vir lank staande bly teen so ‘n scenario nie.

          • Edkrause

            Jared, jy praat twak. Hoekom kon hulle so baie doodmaak?omdat die mense tussen hulle gebly het? Origens, dit was nie 4 miljoen nie, dit was baie minder ek het nie syfer nou nie.

          • Jared van Niekerk

            Daar is 4 miljoen dood in die burgeroorlog in die streek, en tydens die hoogtepunt van die volksmoord het een miljoen mense hul lewens in slegs 100 dae verloor.

            Dis 10 Oranias.

            Per dag.

            Elke dag.

            Vir 100 dae.

          • Edkrause

            Skuus tog, ek verstaan dit ook nie. Stel jy nou voor….?
            Kom ons pleeg nou maar selfmoord, dis vinnig en gedoen, dan hoef ons nie so te stres nie….?

          • Jared van Niekerk

            Kom ek help jou: Jy probeer hierbo voorgee dat ‘n gehuggie met 1000 inwoners een of ander plan sou verteenwoordig, sou ‘n volksmoord soos Rwanda s’n losbars.

            Ek maak bloot die punt dat dit belaglik is – hulle het in Rwanda 10 Orania’s vol mense elke dag doodgemaak.

          • Riempies

            Wat veg julle so? Het Churchill nie gesê gee my n 1000 van
            daardie boere soldate en ek wen die oorlog vir julle en dit teen blanke soldate – jy kan tog nie die Rhuandese se intellek vergelyk met die boere sin nie? ;-))

          • jan

            En jy Jared die Silly Cecils sweep die barbare op om ons aan te val as ‘n lekker sagte teiken met moerse baie skatte.

            Julle is in vir ‘n helse verrassing. Boet Ingeland het ook destyds so gedog en aanvanklik 30000 soldate gestuur vir die nietige pushover ABOorlogie en ge-eindig met 450 000 en 50000 ongevalle.
            Donkerste uur in hul ganse geskiedenis.

            Die kommuniste in Angola sal ook kan getuig .

            Maar om te wen sonder om te veg is by verre die beste vir ons..

          • african4

            900,000 oor 3 maande.

        • G

          Nee maar dis reg. Hier’s nog grappe vir jou. Wat van dié een? Waarmee gaan die makatese kapmesse koop? Met jou belastinggeld?

    • Karel Combrinck

      As dit so is dat Kleynhans vir Steve Hofmeyr en Sunette Bridges beskuldig het daarvan dat hulle rassiste en ekstremiste is, dan is JH du Toit se posiitiewe bydrae dat hy hom daarvoor kritisieer. As die Oraniabeweging nie ook daarvoor gekritiseer wil word nie, dan moet hulle hulle van Kleynhans se uitsprakee distansiëer.

  • Jared van Niekerk

    Lyk my die Kleynhans-persoon is ook besmet met dieselfde strikkiegriep wat Aapdriaan Basson en Soliforum onder lede het: Politieke korrektheid.

    • Arnieann

      Die Orania bestuur duld geen vraë wat hulle nie eerlik op wil antwoord nie.

      • Piet

        Met jou vergunning, kom ons draai dit om: Die Oraniërs duld alle vrae wat hulle eerlik kan antwoord. Wees positief, man!

        • Arnieann

          As jy ‘n ding doen dan doen jy alles reg. In Orania se geval kan daar nie gesê word: Ek was verkeerd aangehaal nie”
          Ek is ‘n groot Orania ondersteuner, en sal nie sulke growwe nalatigheid aanvaar nie.
          Vra maar vir my kinders wat het ek gedoen as hulle stout was.

  • Dolk

    Die geselsery hier laat my aan ‘n Brakpan (goedig bedoel) grappie dink… Na ‘n uur se vurige oor en weer vuisslanery hieronder het daar skielik ‘n vleisbraai uitgebreek!

    My wens is dat wanneer ons die dag werklik laer gaan trek, ons niemand buite die (spreekwoordelike?) laer sal laat nie. Jou Volk bly jou volk – elke vinger wat om ‘n sneller kan krul, elke hand wat ‘n gewonde kan help, elke siel is kosbaar. Ons, ek is ons Boerevolk se enigste menslike hoeder.

    Die verraaiers sal op daardie dag saam met die vyand lê – let op wat Judas Iskariot gedoen het… Dis waaraan ‘n ware verraaier gekenmerk word – selfs de klerk en sy adders tree presies soos hy op… ‘n Verraaier se stoel staan leeg op die dag wanneer krygsraad gehou word.

    Kom tot rus mense…

    • Brakbeer

      het jy iets te se oor my famillie? hulle is almal carguards….. ons kyk goed na die tjorre hier.
      Ons brakkies manne le nie in loopgrawe nie ons suip sommer op die kroeg toonbanke
      Kry jou feite reg of ons kom moel jou en hou op se ons is agressief en as ons jou nie kan moel nie sal ons mans jou kom rol

      • Dolk

        LMAA! :)) Kyk, as dit nie was dat ek jou streke geken het nie, het ek jou nou met ‘n pap forel deur die bek geraps!

        • Brakbeer

          nee sies man, te veel vis dan is daar nie plek vir dop nie. he hehe lekker dag Dolk

    • Riempies

      Dolk ook in ligterluim wil ek vir jou sê:……….Jy sal darrem
      my mond hoor as FW en Pik en langnek en kopdoek en so n paar ander daar
      aangesuiker kom.

      • Witbeere

        Pik sal nie aangesuiker kom nie hy sal aangesuip kom

        • Dolk

          En dan versuip word…

        • Riempies

          Witbere jy geen n mens ook nie kans om klaar te praat nie – aangesuiker kom met die bottelwitblits van hy besmoontik by die arme perske boer gegaps het onder die arm.

          • Witbeer

            Antie, hiellie Bele op hulle se stukke vandag Ek kan hulle nie terughou as FW of Pik genoem word nie.
            Sien daai ander satans kind, aka Rockerfellar het so pas op 90 sy 6de hart oorplanting gehad…..daar is plan vir pikkie wikkie, nog 4 lewers agter…
            Sien nou eers die een Beer het in die meerfou(t) geskryf….gesplete persoonlikheid, hy neig seker politiek toe.

      • Dolk

        Hulle sal buite die laer wees… Spyt kom te laat…

  • Ek het nou al die kommentare hier gelees in reaksie op Mnr du Toit se skrywe.
    Dit is nogal interressant om te sien hoe ons soms nie mooi lees en verstaan wat die ander persoon wil sê nie, en dit sluit my ook in.
    Ek ondersteun Karel se vraag, en dit is, Wat gaan Orania en die dorpsbestuur doen omtrent hierdie uitlatings deur Kleynhans en Company.
    Gesien in die lig dat dit beslis ‘n finansiële invloed gaan hê.
    ‘n Ander gedagte het onwillekeurig by my opgekom en dit is,
    Wat gaan die reaksie van ons Afrikaner volk wees sou die fandale hulle kaperjolle by die HELDE AKKER in Pretoria gaan be-oefen.
    Ek hou nie daarvan om daaraan te dink nie, Dit is vir my ontrustend.

    • Praat Saam

      Ek dink wat my so bietjie pla, is hoe vergelyk ‘n mens Sonnete hulle se optog met ekstremistiese en ook rassisties?

      Ek meen net ‘n paar dae na hierdie optog, toe brand Natal soos die goed mekaar daar aanvat, en “ekstreem” word nie genoem nie.

      Weereens kry ek die gevoel, dat as die witmens sy mond oopmaak en skop teen onwelvoeglikhede, dan kom daai uit wat dit net as die ergste kan afmaak. Alles ook maar seker om net bietjie punte te kan kry iewers.

      • Arnieann

        https://theklique.us/2015/04/15/raw-footage-of-xenophobia-murder-in-durban/#

        As Jaco wil gal braak oor ekstimistiese dade, dan moet hy hierdie video gaan kyk.
        Hy het nie ‘n “clue”waarvan hy praat nie. As ek weer Orania toe gaan, en dit is dikwels, gaan ek hom konfronteer.

        • jan

          En jy Arnieann wil die barbare in Orania werk gee
          Wat is jou storie?

          • Arnieann

            Jy is blykbaar so dom soos grond. Ek het jou reeds gesê dat ek die barbare reeds daar sien werk het dat die stof uitslaan.
            Dit was nie my Slawe nie, en dit ook nie op my grond gewees nie.
            Maar soos dit met al my aantygings gaan, reageer jy op wat jy uit jou krom vingers gesuig kry.
            Die lesers hier is nie so onnosel om dit nie raak te sien nie. Hou nou op om jou naam met ‘n plank te slaan. Hoeveel babers het jy al vir die dag gevang?

          • jan

            Jy is die grootste barrber wat ek gevang het.
            Vra jou weer hoekom jy op Orania van jou impi swart goedkoop arbeid wil gebruik maak.? Want dis die waarheid.

            Jaco is aan die stuur van die grootste rehabilitasie projek ooit vir die Afrikaner Volk. Dit gaan baie goed met die projek maar Arnieann en JH du Toit verag die bestuurder daarvan. Wat is julle storie?

            Orania en die OB se grootste uitdaging is om nie betrokke te raak met iets of iemand anders buite ons kern besigheid nie Om gefokus te bly.op ons primêre doel. naamlik ‘n soort Kanton grondgebied vir Afrikaners baseer op eie arbeid.

            Staak jou persoonlike aanvalle en beledigings – dit pas by jou maar nie by Praag nie.

          • jacqueshdt

            “Jaco is aan die stuur van die grootste rehabilitasie projek ooit vir die Afrikaner Volk. ”
            Dit is feitlike onsin. Daar was baie groter projekte in die vorige eeu. Jou stelling is grootheidswaan.
            “Dit gaan baie goed met die projek maar Arnieann en JH du Toit verag die bestuurder daarvan. Wat is julle storie?” Antwoord: Hy noem die res van ons “ekstremiste en rassiste”.

          • jacqueshdt

            Pasop, hy gaan jou nou met ‘n hofsaak dreig…hahahaha

  • Rudi

    Wat maak ek nou? Ek ondersteun Steve, Sunnete, Afriforum, Praag, Orania en VF+ en hul baklei onder mekaar!

    • G

      Watter van hierdie organisasies werk saam met Efwee? Dis al wat jy hoef te vra.

      • jacqueshdt

        Dis ‘n baie goeie maatsaf. ‘n Ander maatstaf is dat enige organisasie teenoor wie Naspes simpatiek is, is mees waarskynlik baie skadelik vir die Afrikaner.

        • jan

          Jy en Arniann is baie meer skadelik Jacques – Neem dit ter harte wat van Putter en sy bende geword het – Orania is ‘n privaat besigheid en valse lasterlike saak beskadiging sal nie geduld kan word nie.

          • Arnieann

            Jy gooi nou wal vir Jaco, en dit gaan nie werk nie. Orania op sigself is wonderlik. Net jammer dat daar vente soos jy, en ‘n paar ander is, wat die plek se naam gai maak.
            Steve was juis self uit die veld geslaan deur Jaco se uitlatigs, en het hom daaroor gepols. Natuurlik was dit ‘n privaat aangeleentheid, en weet niemand wat verder gesê was nie. Dit was buitendien ‘n sinnelose opmerking, en dit het groot skade veroorsaak.

          • jacqueshdt

            Arnieann, jy is reg. Die probleem is nie by Orania nie, maar by een of twee liggewigte wat ver bo hulle kaliber slaan en in die proses die hele beweging laat sleg lyk.

          • Vrystater

            Is die Putters nie juis uitgewerk uit Orania omrede hulle die vooraf geheime konkeling en beraadslaging tussen die stigters en die SAKP uitgewys het nie? (Ek het die dokument self onder oe gehad.) Ek vermoed die Putters is stil gemaak toe hulle ongemaklike feite begin uitwys het. Orania is soos die VF se 94-volkstaat, net ‘n fopspeen … dit ten spyt ondersteun ek selfarbeidsaamheid en selfregering.

          • jan

            Die Putters is aan laster en valse bewerings skuldig bevind en gevonnis.in die Kby hooggeregshof. Hulle het binne 3 dae in die hof erken dat hulle alles gelieg het.. Toe vlug hulle na Aust.
            ‘n Vermoede en vrees en fobie en spesmaas is nie ‘n feit nie.

          • jacqueshdt

            Jan, die OB het die protesgangers as “ekstremiste en rassiste” gebrandmerk. Dit opsigself stel Orania oop vir ‘n lelike klasaksie saak.
            Maar as jy dink ek skrik vir dreigemente uit die woestyn en as jy names die OB praat dan die volgende:
            1) Al wat jy doen is om nog ‘n groter gat van Orania te maak en deur daarby nog na die Putters te verwys bevestig jy ‘n boelie mentaliteit. Boelies is gewoonlik mense of organisasies wat onseker oor hulself of hul toekoms is. Ek vermoed Afrikaners sal nie baie hiervan hou nie.
            2) Jy verveel my.

          • jan

            Jou ‘vermoedings’ is daggadrome en wensdenkery.

    • Arnieann

      Omdat daar verskuilde liberales is wat alles befoeter.
      En waarom steun jy nie Front Nasionaal nie. Hulle veg niemand anders as net die liberales nie.

      • Rudi

        Ek wou nogal Front Nasionaal stem maar was bang hul kry nie ‘n setel en vermors dus my stem. Ek het VF+ gestem omdat ek wou he dat daar darem nog ‘n Afrikaans sprekende oorbly in parliament. Ek stem nie saam met party mense wat se VF+ betek niks nie. Pieter is darem n diplomaat vir die Afrikaner in parliament. Ek dink op die stadium is VF+ belangrik om vir die wereld te wys dat ons “victims” is. Die Boer gaan weer opstaan uit die gemors. Ons moet net geduld he en ophou om teen mekaar te werk. Daar is baie soorte Boere. Party het nog baie libirale streke maar dit sal met tyd uitgepers word. Mens moet nooit ons volk onderskat nie. Ons was een van baie min lande in die wereld wat ‘n atoombom kon bou. Nie eens Australia kon een bou nie. Op die stadium is daar nog baie Boere wat vas klou aan die hoop dat alles sal regkom onder ANC bewind.

        • jan

          Welkom Rudi – stem! – hier baklei ons lekker vir ‘n goeie saak.

          Ons is liberaal omrede ons ontsnapping uit die 40 jarige staat van beleg en sanksies en tirannie van die NP teenoor die Blankes en spesifiek die ‘Kruger’ faksie was nog altyd die teiken – soos met Verwoerd se moord.

          Smaak my ons almal ly aan dieselfde engtevrees – ons weet nie wat om met ons vryheid te maak nie.

          Eerlikwaar is ek bang en wantrouig teenoor mede Afrikaners en Wittes in die algemeen. omrede die grootste skade in my lewe nie deur Swartes gepleeg was nie maar deur my sogenaamde eie mense. Dit sluit ‘n bankrotskap in.

          Ek / ons het ‘n matelose behoefte aan ‘n veilige geestelik tuiste – waar ons kan ontspan en nie voortdurend moet keer vir jou eie paaltjies nie. Basiese vertroue bestaan nie meer nie. Want die vyand weet alte goed en sal nie toelaat dat ons mekaar vind en vertrou nie en span bou en ons uitmuntende begaafdheid konsolideer in ‘n Christelike doelgerigte Staat nie.

          Want dan sal ons te sterk word.na hulle smaak.

          Nou val hulle selfs ons enigste 9000 hektaar grondgebied en Christen skole aan wat die kern van ons Volkie se voortbestaan is. Want dis al wat oorgebly het.

          JH du Toit se punte wat hy uit Jaco van OB se verleentheid probeer wurg is tipies – omrede Jaco so uiters suksesvol met Orania aangaan is goedertrou Jaco die sagte teiken.

          Want Steve het onlangs ‘n baie suksesvolle konsert op Orania gehad met groot vreugde.
          ………………………………….
          Netwerk24 het gister ‘n opname gemaak oor ons selfbeskikking en daar was 92% JA stemme na 900 stemme – toe word dit verwyder.

          Die Krisisberaad het dus inderdaad ‘n MOERSE groot impak op Naspers gehad – die lot Silly Cecils en BB’s is vir ‘n ses geslaan.

          • Rudi

            Ek stem saam met wat jy se. 92% op netwerk24! Dis nogal ongehoort

          • G

            Ek dink die woord wat jy soek is “bekook”. “Ongehoort” bestaan nie.

          • jacqueshdt

            Jan, ons streef vir dieselfde eindoel. Tog ek dink dit is baie redelike van die res van ons om nie as ‘rassiste en ekstremiste’ te brandmerk wil wees wanneer ons besorgd oor ons simbole is nie.

          • jan

            Jacques
            Orania is ‘n privaat besigheid met die klem op privaatheid en kernbesigheid.
            Baie van ons het geweldige offers gebring en na 20 jaar begin daar wins inkomstes op die belegging /insette wys. Dis die grootste rehabilitasie projek ooit en groei eksponensieel. Ons het baie om te verloor.- uiters waardevolle projek.

            Dit gaan nou eers goed met Orania danksy Jaco en sy span. – daar moet iets wees wat hulle reg doen soortvan.

            Ons sal nie, durf nie toelaat dat kwaadwillige ouens van daar vêr buite af kom inbreek en ast’ware tussen ons lakens en op ons matte kom bollie nie..
            Dan gedra julle jul net soos gewone kommin swart kriminele. –
            en sal julle verseker die gevolge moet oorweeg.

          • jacqueshdt

            Ag Jan, kom ons los nou maar eers “die gevolge” want ons weet dit gaan nie gebeur nie. Hoekom nie? Want julle ouens het potensieel ‘n klasaksie saak teen julle so ligloop sal ‘n beter opsie wees.
            Laat ons nou soos grootmense praat: Niemand betwyfel die waarde van Orania nie en ek was en bly ‘n voorstaner van Orania (so moelik as dit vir jou mag wees)
            Binne Orania mag Jaco Kleynhans wondere verrrig. Ek sal jou woord vat hiervoor. Hoewel buite Orania, nou ja, as hy sy mondspoel oor mede Afrikaners, dan spoel hy sommer ook Orania se naam in die toilet af – sedert jy nou so van fekasies praat.
            Kom ons wees nou maar eerlik met mekaar. Om ‘n duisend kilometer in die woestyn vir swartes te gaan wegkruip (en ek se nie dis verkeerd nie) is sommer baie meer ‘ekstreem’ as om ‘n optog te hou vir die behoud van mens se monumente

          • jacqueshdt

            O ja Jan, laat ek sommer byvoeg, dit sal beter wees as jy nou stil bly, want elke keer as jy jou vingers op die sleutelbord begewe gooi jy net nog meer poefies op Orania se naam. Ek dink ‘n hele paar OB lede sal met my saam stem.
            Ek het ‘n bietjie geld daar bele en glo my ek sal verkies dat jy nou eerder die tuin gaan nat gooi of kyk of die hoenders dalk eiers gele het.

    • Rifrug

      Hi Rudi ,,, ek sien dat hierdie jou eerste kommentaar in Afrikaans is (Disqus history).

      Baie geluk!

    • jacqueshdt

      Hallo Rudi,

      As ek my advies mag gee is dit dat jy aanhou om hulle almal te ondersteun. Uiteindelik het hulle almal dieselfde mikpunt.

      Intussen is dit ons plig as gewone ondersteuners om hulle in die bek te ruk as hulle skadelike idees bevorder.

      Tog, lyk dit vir my dat Steve Hofmeyer besig is om as die mense se populere keuse na vore te kom. My gevoel is dat die res uiteindelik agter hom sal moet inval of heeltemal uitval. Dit hang ook af van hoe erg die rassesituasie in die komende jaar verder verswak en natuurlik of Steve die mense se oproep gestand doen.

      Steve is die ensigste een wat die vermoee het om al hierdie organisasies min of meer te laat saamwerk. Kom ons kyk wat gebeur.

      Kleynhans is ‘n jongeling en ‘n liggewig, wat ver bo sy kaliber slaan omdat hy via Soliforum, Naspes se oor het. My gevoel is dat hy Orania soveel skade berokken het met sy onverantwoordelike absurditeite dat hulle hom hopelike gaan inperk.Eintlik het hy ‘n gek van homself gemaak, maar ongelukkig ook van OB.

      Groete,

      JH du Toit

      • Rudi

        Ek dink ook nogal Steve het momentum. Ek het nooit van hom gehou nie en nou is eek van sy fans. Wat Orania betref sit ek ook met vrae. Soms dink ek SA is die grootste spul tweegesigte ter werld. As mens mooi dink. Zille veg haar hele lewe vir n “rainbow nation” en toe die ANC met een van die betere swart leiers(Mandela) in bewind kom skep hul n oposisie?! Nou dat hy dood is aanbid hul hom. Dit maak glad nie sin. Hul skep iets en dan oponeer hul dit? Selfde met Orania. Hul oponeer die “rainbow nation” en dan wil hul voorgee hul is nie rasisties. Ek dink ons almal is rasiste. Ons moet ophou voorgee

    • Riempies

      Dink jy gaan dit verander? Ons Afrikaners is hardekwas
      individualiste – baie jare gelede het die manne mekaar op Vrydag of Saterdagaand
      met stoele gegooi oor politieke meningsverskille op n politieke
      vergadering in die skoolsaal en Sondag sit hulle weer ewe vriendelik neffens mekaar in die kerk
      besigheid soos altyd.

  • Ek het die uiteindelike gevolgtrekking ná ons virtuele volksvergadering gemaak dat ons soek na ‘n soort Singapoer-hawe- en finansiële hoofstad vir Afrikaners wat met privaatfondse ontwikkel kan word.

    Intussen lees ek die volgende op Business Day van ‘n paar jaar gelede wat aantoon dat die Durbanse hawe sy kliënte irriteer. Indien ons dus ‘n beter en meer doeltreffende hawe as Durban ontwikkel, sal ons vir seker ‘n deel van die mark kan vat!

    SAS en H, dis waar baie van ons voorouers gewerk het. Rotterdam is Europa se grootste hawe en ‘n groot deel van Duitsland se uitvoere vloei daardeur. Ons kan saam met die Hollanders werk om ons hawe te ontwikkel.

    http://www.bdlive.co.za/articles/2011/09/21/more-hurry-up-and-wait-at-durban-harbour

    More hurry up and wait at Durban harbour

    by unknown,
    August 06 2012, 13:25
    CONTAINER operations at Durban harbour continue to be bedevilled by delays and inefficiency.

    Last
    week container transport operations came to a standstill for nearly a
    day due to computer problems – another incident in a long- standing
    ordeal of delays that has caused headaches and rising costs for
    shipping lines and transport companies using the port.

    “It is an
    ongoing problem,” says Durban Harbour Carriers Association chairman
    Kevin Martin. “Portnet likes to make smoke-and- mirror presentations
    about vehicle turnaround times of 40 minutes and 26 crane movements
    per hour, when the international average is 30. But what they don’t
    say is that the vehicles have been sitting in (a vehicle holding area)
    for 14 hours before they are allowed into the container terminal to
    turn it around in 40 minutes.

    “I am sick and tired of it. Eight
    years ago our members were able to do four local loads per day, now we
    are lucky if we do two.”

    Shipping lines such as Maritime
    Carrier Shipping, and the biggest user of the port, Mediterranean
    Shipping Company, have recently complained about sliding efficiency at
    the port, citing problems such as inflexibility, congestion, labour
    disputes and a lack of equipment.

    The automotive industry has
    also complained that port delays have resulted in rising costs, which
    affects the local industry’s global competitiveness. The port has also
    been found to be among the most expensive in the world.

    Road
    Freight Association technical director Gavin Kelly says reduced
    efficiency at Durban harbour has been a long-standing problem.

    Reasons
    for the inefficiency include lack of space for faster loading and
    offloading of trucks; productivity of container terminals that is not
    in line with international norms; lack of equipment and facilities;
    and containers that are not stacked properly.

    Transnet Port
    Terminals acknowledges in the latest annual report of its parent
    Transnet, that equipment breakdowns – partially due to aged straddle
    carriers, and poor performance of refurbished cranes – had contributed
    to a loss of four to seven moves per gross crane hour in the year to
    March .

    To resolve this, 28 new straddle carriers are expected to be delivered by December , reads the annual report.

    But
    last Tuesday, the problem was caused by the breakdown of the new
    Navis computerised port system. Trucks were gridlocked for hours. A
    week before, a power outage in Durban disrupted port operations. “The
    shipping lines are not happy. The transporters are not happy. But I
    can’t blame the port terminal manager because they never chose the
    computer system,” Mr Martin says.

    “Pier 2 switched over to Navis
    at the end of March this year, and we are still having a few teething
    problems. It’s regrettable, but to improve our efficiencies, we had to
    implement the new system and this sometimes throws up problems,”
    Durban Container Terminals assistant terminal executive manager
    Mteteleli Memani says.

    K Lines Shipping Operations GM Tim Hastie
    says communication around last week’s breakdown was good but the
    stoppage was costly. “Look, we all have system breakdowns. This
    affects us all, we need to work with Transnet Port Terminals to make
    sure it doesn’t happen too often.”

    Mr Martin says the
    multibillion dugout port that is proposed to be built at the old
    international airport site is unlikely to solve the problems in the
    existing Durban harbour.

    Mr Kelly says a solution to congestion
    may be to rather rail up to five container trains into the harbour per
    day, “as we used to do in the 1970s and ’80s”, rather than the one
    train at present. Containers then could be transported from “dry
    ports” such as at Cato Ridge or Heidelberg.

    Cato Ridge was
    earmarked as a dry port for Durban more than five years ago to
    alleviate congestion, and for the development of a new cold-storage
    facility, but the project still seems some way off.

    Democratic
    Alliance economic development spokesman in Durban Dean Macpherson says
    they tabled a motion for Durban to investigate a dry port at Cato
    Ridge in 2008, which was agreed by all parties including the African
    National Congress , but nothing came of it.

    Mr Macpherson says
    Durban has already started losing container traffic to Maputo, and he
    is concerned about the future of the 40000 direct jobs generated by
    the port. He says if the inefficiencies at the port are not addressed,
    and considering how fast things can change in the global shipping
    industry, SA may end up footing a R100bn bill for the new dug-out
    port, “which will sit empty”.

    The utility notes in its annual report that the accelerated acquisition of ship-to-shore cranes should improve productivity.

    However,
    neither Transnet nor Portnet have responded to direct questions on
    how delays in the port operation in Durban will be addressed.

    • Rifrug
      • Baie interessante dokumentêr; ek het die eerste 13 minute gekyk. Maar dit demonstreer dat met tegnologie ‘n mens enigiets kan regkry. Ons staar ons dood teen politiek terwyl die ANC ons nie werklik beheer nie. Ons skep ons eie kettings, waaruit ons moet losbreek.

        • Dolk

          Dr. Dan Roodt: “Ons staar ons dood teen politiek terwyl die ANC ons nie werklik beheer nie. Ons skep ons eie kettings, waaruit ons moet losbreek.”

          Dit is my vertrekpunt van meet af. Dis ‘n gruwel wat voor ons afspeel… Waarom konfronteer ons politikusse hulle nie met die waarheid nie?! Wat het hulle (die Afrikane) al gedoen om wat hulle deur die EEUE eis te verdien? Niks – hulle kom as verwoesters – met leë hande en eis nie net ons geboortereg nie – hulle vernietig ons geskiedenis en vermoor so ook ons toekoms – totdat alle bewyse van wie ons is toegewaai het.

          Geen persoon durf eis wat hom of haar nie toekom nie. Ons ontwikkel alles en hulle eis eienaar sowel as die baasskap daaroor? Dit skree ten Hemele…

    • Jochen Peiper

      Richardsbay?

    • Tokkie

      Die Hollanders het bulliebeef aan SWAPO uitgedeel in die Bosoorlog

      • G

        Dit was Dene, nie Hollanders nie.

    • jacqueshdt

      Die probleem met hierdie idee, is dat jy nie miljoene nie, maar miljarde se belegging benodig. Ek dink dus dis onwerkbaar. Ons sal meer realisties moet dink.

  • Wouter Christiaan Pretorius

    Ek dink die sleutel woorde om op te let is “selfbeskikking is nie meer die doelwit nie, maar wel oorlewing.” Wat my verbaas is al hierdie organisasies soos Solidariteit is gedurig besig om by die VN en ander Wêreld organisasies te kniel vir hulp.
    Die Afrikaner/Boere hart is egter by sy God en glo die volgende : ’N BEDEVAARTSLIED. Ek slaan my oë op na die berge: waar sal my hulp vandaan kom? My hulp is van die Here wat hemel en aarde gemaak het. (‭PSALMS‬ ‭121‬:‭1-2‬ AFR53).
    Afrikaanse geskiedenis sal getuig oor die verdeeltheid wat ontwikkel het as gevolg van die Engelse aanslag gedurende die 1800’s. Die ou Republieke wou nie met die “vrysinnige gees” wat n aanslag op die fondasie van die Volk was, naamlik hulle diep oortuigende leefwyse in die Gereformeerde leer besmet nie.
    Die Kaapse Kerk het gepreek om onderdanig aan die Koniging te wees wat aanleiding gegee het tot die Groot trek. Ook weer met die aneksasie van Natal en later die Vryheids oorloë. Daar was verwag dat die Afrikaner sy afsondering prys gee en integreer met die Godelose.
    Vandag is dit net veel erger! Die kerke pleeg egbreek voor die Here met die Demokratiese Regerings van die Wereld. Die grootste rede is die vrees vir vervolging want die kerk is onkonstitusioneel as hy nie sy homophobia afskud nie. Net so is die met n vrysinnige gees absoluut vrees bevange om as n rasis gebrandmerk te word. Hulle bepleid samewerking met die godelose, hulle het n vorm van Godelikheid maar ontken die Krag daarvan. Kyk wat se God se woord :Moenie in dieselfde juk trek saam met ongelowiges nie, want watter deelgenootskap het die geregtigheid met die ongeregtigheid, en watter gemeenskap het die lig met die duisternis? En watter ooreenstemming het Christus met Bélial, of watter aandeel het die gelowige met die ongelowige? Of watter ooreenkoms het die tempel van God met die afgode? Want julle is die tempel van die lewende God, soos God gespreek het: Ek sal in hulle woon en onder hulle wandel, en Ek sal hulle God wees, en hulle sal vir My ’n volk wees. Daarom, gaan onder hulle uit en sonder julle af, spreek die Here; en raak nie aan wat onrein is nie, en Ek sal julle aanneem; en Ek sal vir julle ’n Vader wees, en julle sal vir My seuns en dogters wees, spreek die Here, die Almagtige. (‭II KORINTHIËRS‬ ‭6‬:‭14-18‬ AFR53) Die gevolge van hierdie verbond met die ongelowige is dit wat nou in SA plaasvind.
    Mag die HERE/YHWH ons genadig wees.

  • Willem

    Mnr Du Toit
    Lees asseblief Herr Adolf Hitler se Mein Kampf voordat u menings lug oor die grootste volksman van die 20ste eeu.
    As die Jode nie gelieg het nie, sal die res van die wêteld kerntegmolgie moet aanwend met die verassing van lyke om Duitse doeltreffendheid te benader.
    Twee minute sewe-en-vyftig sekondes sonder om die geraamte te moet fynmaal en sonder om ‘n stoffie agter te laat.
    Dawid Irving het na jare se navorsing tot agter die ystergordyn menige bewyse van oortredings waarvan die Duitsers beskuldig was, gevind maar geen teken van die “holocaust” waarvan die Jode hulle beskuldig het nie.
    Die Jode het hom summier aangekla van “holocaust-denial” en tronk toe gestuur.
    Wat Hitler wel gedoen het, was om Duitsland binne ‘n paar jaar uit bankrotskap te lig deur die toepassing van wat die Australiër dr. Ellitson beskryf het as “organic monetary law”. Die internasionale bankiers het geen duit uit hierdie ekonomiese herstel verdien nie. Die Duitsers moes vermonster word om te verhoed dat die res van die wêreld sy voorbeeld volg en state begin geld skep vir nasionale kapitaalprokekte.
    1960 was die jaar waartydens ons dié pad kon gevolg het deur die herstel van die Boervolk in ons eie gebied sodat ons die verbond waarin JHWH ons gebind het, kan eerbiedig.
    Daardie geleentheid is nou verby.
    Dit is nou tyd vir verootmoeding in die binnekamer deur elke Boer terwyl ons stil word en kyk hoe JHWH vir ons stry.

    • jan

      Ek was persoonlik in daai kampe en baie duidelik het daar iets ontsaglik grusaam en groot gebeur.
      Daar het nie NIKS gebeur nie. Oordrywing vir propaganda is sekerlik ook waar
      Die bombardement van onbewaakte Dresden met 800000 ongevalle was verreweg die ergste – gepleeg deur Bomber Harris en Churchill. Dis ‘n groot geheim.

      Hitler was die grootste ramp vir die Duitsers in hul ganse geskiedenis. Binne 10 jaar het werkskepping in die weermag in hul gesigte ontplof soos ‘n kernbom.

      Gelukkig is ons eie uitstekende argiewe oor die ABO goed bewaar en nou deur die ANC oopgestel vir wetenskaplike navorsing wat die omvang en grusaamheid van Rhodes se projek sonder oordrywing en bo enige twyfel bloodstel.

      In verhouding baie erger as die Joodse tragedie en selfs erger as Armenie syne.

      Maar ons finale ondergang was ook soos met die Duitsers deur Nazi Vorster se NP na die moord op Veelvolkige Christen Demokrasie.van Verwoerd.

      • besoeker

        Lank terug gelees -miskien onthou ek nie reg nie maar dit bly by my: Fosfor bomme veroorsaak ernstige brandwonde. Die bomme het op Dresden neergereen. Die duitsers het die riviere en damme ingehardloop om die brand en pyn te verlig. Hulle vleis het van hulle liggame afgeval weens die tyd wat hulle in die water was. Hitler? of iemand het opdrag gegee dat duitse soldate hulle eie mense doodskiet om hulle uit hulle lyding te verlos. Weet iemand of dit waar is?

        • jan

          Hitler het vere gevoel vir die bewaking van die vlugtende vroue en kinders en oumense. Die Russiese front was 100km weg.
          Bomber Harris die Vrymesselaar se brand bomme was 10 voudig erger as die atoombom op Heroshima en Nagasaki saam.

          Die punt is dat die Nazis van SA : Vorster en AWB faksie en Israelvisie Kettery al die haat van die wêreld aangetrek het. veral nadat hulle Christen Verwoerd vermoor het.
          Inderdaad die oorsaak van ons eie Dresden
          .
          Dit moet moes vir julle ‘n les in basiese oorlewing vir die toekoms wees. of hoe?
          As ons ons Christen leiers vermoor en ons morele grondslag so verloor dan sal die hel jou kom haal.

          Theuns Eloff sê ‘n kosbare waarheid : Hy is nader aan en veiliger by ‘n swart Christen as met ‘n Boere wit ateis.

          Dis waaragtag die waarheid. Hitler se vloek. [ Verwys na Bonhoeffer]

          • besoeker

            Dankie, ek deel jou minagting vir Hitler – hy het met die grootste vyand van die blanke geheul: die RKK en sy joodse jesuietse priesters. Tot van dag is hulle die doring in ons vlees en baie min besef dit.

    • besoeker

      Willem, waar. Jes 26:20.

    • Der Fuhrer

      Heil Hitler! Sieg Heil!